خمیر دندان پروبیوتیک:

فهرست مطالب

برای تمیز کردن دندان ها، باید روزی دو بار مسواک بزنید. واضح ترین دلیل این کار حفظ سفیدی دندان ها، پیشگیری از پوسیدگی دندان و پیشگیری از بوی بد دهان است. یکی از راه های این کار خمیر دندان پروبیوتیک است. خمیردندان های زیادی در بازار وجود دارند که انتخاب از بین آنها می تواند کار دشواری باشد. خمیردندان های پروبیوتیک یکی از این محصولات است که امروزه جای خود را در بازار یافته است.

مضرات پلاک دندان:

همه می دانیم پلاک باید از روی دندان برداشته شود. پلاک دندان موجب ابتلا به بیماری لثه می شود. اما آیا می دانستید که همین باکتری ها می تواند از طریق جریان خون موجب تجمع کلسترول در شریان ها و افزایش احتمال سکته قلبی شوند؟

خمیر دندان های زیادی با طعم ها و برندهای مختلف در بازار وجود دارد. یکی از این انواع که جدیدا به بازار معرفی شده است، خمیر دندان پروبیوتیک است. اما متاسفانه، شرکت های کمی این محصول را عرضه می کنند و قیمت آن نسبت به سایر انواع خمیر دندان بسیار بالاتر است. بنابراین شاید لازم باشد برای بهره مندی از مزایای آن کمی بیشتر به دنبال آن در داروخانه ها بگردید.

چرا باید از خمیر دندان پروبیوتیک استفاده کنیم؟

احتمالا تا به حال حداقل اسم محصولات لبنی پروبیوتیک را شنیده اید. این محصولات مانند ماست می توانند تعادل باکتری ها را در معده برقرار کنند. 80 درصد از سیستم ایمنی بدن بر سیستم گوارش تکیه دارد و دهان دروازه ورود به این مسیر است. عدم تعادل میکروبیایی در دهان می تواند اثری دومینو وار بر سایر بدن داشته باشد. بنابراین حتی اگر از محصولات لبنی پروبیوتیک استفاده کنید اما دهان شما پر از باکتری های مضر باشد، این اثر خنثی خواهد شد.

از سوی دیگر، تحقیقات تاثیر مثبت پروبیوتیک ها را بر سلامت دهان و دندان، پیشگیری از بیماری لثه، کاهش خونریزی لثه، پیشگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان به دلیل از بین بردن باکتری های مضر دهان ثابت کرده اند. استفاده از خمیر دندان پروبیوتیک باعث می شود که پروبیوتیک ها به باکتری های بد بچسبند و این امر شسته شدن آنها از دهان را آسان تر می سازد.

استفاده از این نوع خمیر دندان در کنار رعایت رژیم غذایی سالم و کم شکر می تواند سلامت دندان و لثه های شما را تضمین کند. عدم رعایت یک رژیم غذایی مناسب و متعادل، می تواند اثرات مثبت هر نوع محصول بهداشت دهان و دندان را از بین ببرد. بنابراین در گام اول تلاش کنید که از رژیم غذایی کم شکر و سالم پیروی کنید.

منبع:

renzze

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *