دندانپزشک خوب برای کودکان با نیازهای خاص:

فهرست مطالب

افراد و به خصوص کودکان با نیازهای خاص شامل کسانی می شوند که به بیماری هایی نظیر اوتیسم، سندرم داون، ADD و ADHD مبتلا هستند. شرایط خاص این بیماران موجب شده است که ارائه درمان های دندانپزشکی به آنها با مشکلاتی رو به رو شود. از این رو یافتن یک دندانپزشک خوب برای کودکان با نیازهای خاص برای والدین اهمیت زیادی دارد.

دندانپزشک خوب برای کودکان با نیازهای خاص:

متخصصان دندانپزشکی به نحوی آموزش دیده اند که فارغ از آنکه بیمار چه کسی است، بتوانند خدمات دندانپزشکی را ارائه دهند. این بدین معنی است که تمامی دندانپزشکان می توانند دندان ها را معاینه کنند، کار تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان را انجام دهند، و ترمیم هایی نظیر روکش و پر کردن دندان را انجام دهند. در سال های اخیر برنامه های آموزشی بیشتری در رابطه با تکنیک های ارائه خدمات دندانپزشکی به افراد با نیازهای خاص، به شیوه ای همراه با درک و احترام بیشتر، در برنامه آموزش دندانپزشکی گنجانده شده است .

در صورتی که به بیمار خود که دارای نیازهای خاص است اهمیت می دهید، دندانپزشکی را برای او انتخاب کنید که بتواند درمان را بر اساس نیازهای و شرایط وی تنظیم کند. یک دندانپزشک خوب برای کودکان با نیازهای خاص باید درک کاملی از ناتوانی، بیماری و نیازهای او داشته باشد تا ملاحضات مرتبط با شرایط او را در طول درمان رعایت کند.

سوالاتی که در انتخاب یک دندانپزشک خوب برای کودکان با نیازهای خاص اهمیت دارند عبارتند از:

  • دندانپزشک و دستیاران وی چه رفتاری با من و کودک داشتند؟
  • آیا برای برقراری رابطه با من و کودکم راحت و مشتاق بودند؟ آیا به حرف های من در مورد نیازها و شرایط فرزندم گوش کردند؟
  • آیا این دندانپزشک تجربه ای در رابطه با درمان کودکان با نیازهای خاص دارد؟
  • اگر ماهیت نیازها و شرایط فرزندم به نحوی است که به نوبت دهی و زمان بندی خاصی نیاز است، آیا دندانپزشک حاضر به قبول این شرایط و همکاری هست؟
  • اگر شرایط بیماری و نیازهای فرزندم به نحوی است که موجب وارد آمدن بار مالی زیادی شده است، آیا دندانپزشک طرف قرارداد با بیمه و سازمان های حمایتی قرار دارد؟ آیا طرح و برنامه خاصی برای پرداخت هزینه های درمانی فرزندم وجود دارد؟

ارائه خدمات درمانی به موقع به این دسته بیماران اهمیت زیادی دارد، زیرا اغلب به دلیل ناتوانی بیمار در انتقال نیازها و دردهای خود، مشکلات ساده دهان و دندان به سرعت شکل پیچیده ای به خود می گیرند. از این رو انتخاب یک دندانپزشک خوب برای کودکان با نیازهای خاص می تواند باعث شکل گیری حس اعتماد و اشتیاق در این بیماران برای همکاری و پیگیری درمان و معاینه شود.

منبع:

yourdentistryguide

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *