دندان درد در پی دویدن: مزمن یا جانکاه

دندان درد در پی دویدن گاهی بیش از حد آزاردهنده است. درد مزمنی که با ورزش کردن پیش می آید می تواند علل و فاکتورهای زیادی داشته باشد. برخی از این علل مستلزم توجه و درمان توسط دندانپزشک است. از آنجا که علائم آزاردهنده هستند، درک علت دندان درد در پی دویدن و درمان آن مهم است.

علائم:

دندان درد در پی دویدن می تواند خفیف تا شدید باشد. درد می تواند شدید، ملال آور یا تیز باشد. علائم دیگری مانند درد فک، سر درد، درد گوش، اضطراب، سرگیجه، تورم زیر چشم، گلو درد، سرفه، خستگی و تب نیز ممکن است با این درد همراه باشد. علائم می تواند با تغییر دمای هوا در طول دویدن تشدید شود.

علت دندان درد در پی دویدن:

ضربه ای که از فرود پا روی زمین در طول دویدن یا پیاده روی به بدن وارد می شود به فک و دندان ارتعاش می یابد. در صورتی که دچار پوسیدگی دندان باشید، غذایی بین دندان گیر کرده باشد، دندان شما آبسه کرده باشد یا شکسته باشد، این ارتعاش ضربه می تواند موجب درد شود. اگر دچار دندان قروچه یا قفل کردن دندان ها باشید نیز ممکن است در طول دویدن دچار دندان درد شوید. برخی از عوارض مانند سینوزیت نیز با تجمع موکوس در سینوس ها می تواند موجب دندان درد در پی دویدن شوند.

گزینه های درمان:

از دویدن دست بکشید و دهان خود را با آب گرم بشویید. عضلات فک و صورت را با نوک انگشتان ماساژ دهید تا به رفع درد کمک کنید. روی دندانی که درد می کند، روغن میخک حاوی بنزوکائین بزنید تا درد رفع شود. روغن میخک به رفع علائم به صورت موقت کمک می کند. برخی تکنیک های آرام سازی مانند تنفس عمیق و یوگا نیز به کاهش درد پیش از دویدن کمک می کنند.

هشدارها:

در صورتی که درد مزمن است یا با تب، تورم، لثه ها قرمز، تخلیه چرک در دهان، اشکال در بلع یا تنفس همراه است، هر چه سریع تر به دندانپزشک مراجعه کنید. این موارد می توانند علائم آبسه باشند. عدم درمان آبسه دندان عواقب خطرناکی دارد و در موارد پیشرفته می تواند به انتشار عفونت در بدن بیانجامد. هرگز آسپرین را به طور مستقیم روی دندان دردناک قرار ندهید. این کار تنها التهاب دندان و بافت اطراف آن را افزایش می دهد و می تواند به بروز زخم های دهان بیانجامد. برای دریافت مشاوره و درمان به متخصص مراجعه کنید.

livestrong

یک پاسخ