دهانشویه سفید کننده دندان:

فهرست مطالب

سفید کردن دندان ها به شدت محبوب است. افراد زیادی تمایل دارند دندان های سفید و زیبایی داشته باشند. روش های زیادی برای این کار وجود دارد که از روش های بلیچینگ دندان در مطب دندان پزشک تا استفاده از خمیردندان سفید کننده دندان متنوع هستند. یکی از دیگر گزینه ها استفاده از دهانشویه سفید کننده دندان است.

دهانشویه سفید کننده دندان اغلب حاوی عامل بلیچینگ، مانند هیدروژن پراکسید است. اما بهترین دهانشویه سفید کننده دندان چیست و چگونه به سفید شدن دندان ها کمک می کند؟

چگونه می توان دندان ها را سفید کرد؟

عموما دو راه برای سفید کردن دندان ها وجود دارد. یکی از آنها استفاده از هیدروژن پراکسید است که بر روی سطح بیرونی دندان ها و داخل آن تاثیر می گذارد. درمان های انجام گرفته در مطب و برخی از ژل های سفید کننده دندان مثال هایی از این روش هستند.

گزینه دیگر استفاده از محصولات ساینده سطح دندان است که در خمیر دندان ها و دهانشویه ها یافت می شوند. این محصولات تنها لکه هایی را که روی سطح دندان شکل گرفته اند تا حدی از بین می برند.

دهانشویه سفید کننده دندان چیست؟

همه دهانشویه ها یکسان نیستند. برای مثال برخی از برندها حاوی 2 درصد هیدروژن پراکسید هستند که علاوه بر خوشبو کردن دهان به سفید شدن دندان نیز کمک می کنند. عامل بلیچینگ که در مطب دندانپزشک استفاده می شود غلظتی بین 25 تا 40 درصد دارد. بنابراین همان طور که می توانید حدس بزنید، دهانشویه سفید کننده دندان به اندازه درمان توسط دندانپزشک موثر نیست.

بهترین دهانشویه سفید کننده دندان کاری بیشتر از سفید کردن دندان باید انجام دهد. از آنجا که بسیاری از افراد برای مبارزه با بوی بد دهان از دهانشویه استفاده می کنند، این محصول باید حاوی عاملی برای تازه کردن نفس بیمار باشد. برخی از محصولات نیز حاوی فلوراید برای محافظت از دندان در برابر پوسیدگی دندان هستند. این نوع دهانشویه ها تحت عنوان دهانشویه درمانی طبقه بندی می شوند زیرا کاری فراتر از تغییر ظاهر دندان انجام می دهند.

دستیابی به بهترین نتیجه:

حتی دهانشویه ای که حاوی هیدروژن پراکسید باشد، در صورت عدم استفاده منظم، تاثیر قابل توجهی نخواهد داشت. بنابراین اگر خواهان نتایج ملموس هستید، باید هر روز از دهانشویه خود استفاده کنید.

مراقبت از دهان و دندان نیز اهمیت دارد. دهانشویه نمی تواند جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به شمار رود. استفاده از خمیر دندان سفید کننده دندان در کنار دهانشویه سفید کننده دندان می تواند باعث بهبود نتایج شود.

برای دستیابی به بهترین نتیجه در سفید کردن دندان ها بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید.

منبع:

colgate

مطالب مشابه

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *