دهان شویه مخصوص خونریزی لثه:

فهرست مطالب

خونریزی لثه می تواند نشانه ای از بیماری های متعدد باشد، هر چند که رایج ترین عامل آن تجمع پلاک و بیماری لثه است. رعایت بهداشت دهان و دندان اولین گام در درمان خونریزی لثه است. در کنار مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، استفاده از دهان شویه مخصوص خونریزی لثه نیز می تواند با باکتری های عامل بیماری لثه مبارزه کند.

بهترین مواد تشکیل دهنده در دهان شویه مخصوص خونریزی لثه:

موثرترین دهان شویه مخصوص خونریزی لثه باید حاوی کلرهیگزیدین باشد. که به عامل آنتی باکتریایی معروف است که باکتری های مضر دهان را از بین می برد. این دهانشویه به بیمارانی تجویز می شود که دچار بیماری لثه هستند تا تعداد باکتری های دهان آنها کاهش یابد. مانند اکثر داروهای تجویزی این دهانشویه نیز با واکنش های آلرژیک و برخی عوارض همراه است. کلرهیگزیدین گلوکونات عامل فعالی است که به نسخه پزشک نیاز دارد.

در صورتی که دچار علائم اولیه بیماری لثه هستید، برای درمان به دندانپزشک یا پریودنتیست مراجعه کنید.

گزینه های بدون نسخه:

بیش از 100 برند تجاری مختلف و شرکت در حال تولید دهانشویه بدون نسخه هستند. ماده اصلی به کار رفته در دهان شویه های بدون نسخه برای درمان بیماری و خونریزی لثه تیمول، اکالیپتول، متیل سالیسیلات و منتول است که با نفس بد بو، پلاک و جینجیویت مبارزه می کند. با استفاده از دهانشویه ضد باکتری مخصوص میتوانید مقدار باکتری در دهان خود را تا 75 درصد کاهش دهید.

درمان های طبیعی:

یک دهانشویه ارگانیک و طبیعی نیز می تواند بیماری لثه را درمان کند. دقت کنید که روی برچسب این محصول طبیعی باید عنوان مبارزه با باکتری ها ذکر شده باشد. ماده اصلی به کار رفته در این نوع دهانشویه ها نعنا و مرکبات است که به خواص آنتی باکتریایی دهانشویه می افزاید.

درمان بیماری لثه:

بیماری های لثه را تنها با استفاده از دهانشویه نمی توان درمان کرد. حتی بهترین دهانشویه نیز بدون رعایت بهداشت دهان و دندان نمی تواند سلامت لثه و دندان های شما را تضمین کند. روزی دو بار مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. برای تمیز کردن دهان خود از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید و هر روز دهان خود را با دهانشویه فاقد الکل تمیز کنید.

در صورتی که با وجود رعایت این نکات، علائم اولیه بیماری لثه مانند قرمزی، تورم و خونریزی برطرف نشد، برای درمان تخصصی با متخصصان کلینیک دندانپزشکی ما تماس حاصل فرمایید. مراجعه زودهنگام می تواند از وارد شدن هزینه های سنگین پیشگیری کند.

منبع:

healthfully

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *