دور انداختن اینویزیلاین پس از دوره سرماخوردگی:

فهرست مطالب

سلام. من در اوایل پاییز درمان ارتودنسی خود را شروع کردم. از آنجا که میزان در هم ریختگی دندان هایم خفیف بود، استفاده از اینویزیلاین به من توصیه شد. اما از آن زمان تمام اطرافیان و همکاران من دچار بیماری و آنفولانزا شده اند. خوشبختانه من هنوز مریض نشده ام. به هر حال، فکر می کنم دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. آیا دور انداختن اینویزیلاین پس از دوره سرماخوردگی و آنفولانزا ضرورت دارد؟ من معمولا این کار را با مسواک خود انجام می دهم اما الاینرها خیلی گران تر از یک مسواک معمولی هستند که شاید فقط چند هزار تومن باشد. آیا باید یک الاینر جدید سفارش دهم یا می توانم پس از طی دوره بیماری آن را به طریقی ضدعفونی کنم؟

پاسخ:

از اینکه برای داشتن لبخندی زیباتر اقدام کرده اید، به شما تبریک می گوییم. اما در پاسخ پرسشتان باید بگوییم، حتی دور انداختن مسواک هم پس از دوره بیماری ضرورت نداشته است. این شایعه توسط شرکت های تولید مسواک برای کسب سود بیشتر در جوامع رایج شده است. طبق دلایل علمی زیر، نیازی به دور انداختن مسواک پس از دوره بیماری نیست و این امر شامل اینویزیلاین شما هم می شود.

دور انداختن اینویزیلاین پس از دوره سرماخوردگی:

معمولا فردی که دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شده است، به نوع خاصی از ویروس دچار شده است. در دوره بیمار، بدنتان شروع به ساخت آنتی بادی می کند و در نهایت بر ویروس غلبه می کند. در این زمان کم کم احساس بهتری پیدا خواهید کرد. زمانی که بدن آنتی بادی مختص آن ویروس را تولید کند، به آن ایمن خواهید شد. بنابراین هر ویروسی که روی مسواک یا الاینر باقی مانده باشد، نمی تواند شما را بیمار کند.

به دلیل ضعف عمومی بدن پس از بیماری، همیشه این احتمال وجود دارد که به سویه جدیدی از ویروس مبتلا شوید. در این حالت، دوباره مریض می شوید و این بار بیماری طولانی تر خواهد بود. اما خبر خوب این است که نیازی به دور انداختن اینویزیلاین پس از دوره سرماخوردگی نیست.

ویروس از طریق بزاق منتشر می شود. به همین علت است که در دوره بیماری باید از بوسیدن سایر افراد خودداری کنید. از سوی دیگر بهترین راه برای مبارزه با بیماری و آنفولانزا، شستن مرتب دست ها است.

در دوره بیماری باید مقدار زیادی آب بنوشید و دندان های خود را تمیز کنید. از آنجا که با استفاده از اینویزیلاین مکان های بیشتری برای تکثیر باکتری ها در دهان شما به وجود می آید، از نوشیدن مایعات شیرین در این دوره پرهیز کنید. در غیر این صورت به دلیل خشکی دهان، بیماری و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به سرعت دچار پوسیدگی دندان خواهید شد.

منبع:

totaldentalhealthofyork

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *