رشد دندان جدید با سلول های بنیادی: خداحافظی با ایمپلنت

فهرست مطالب

اگر تا به حال دچار این بدشانسی شده اید که یک یا چند دندان خود را از دست داده باشید، ممکن است به ایمپلنت فکر کرده باشید. احتمالا از قیمت آن شگفت زده شده اید و از خیرش گذشته اید. اما اگر بگوییم در سال های آینده امکان رشد دندان جدید در دهان وجود دارد چطور؟ خوشبختانه این پیشرفت در حوزه دهان و دندان می تواند همه چیز را به طور کامل عوض کند. امروزه محققان بر روی رشد دندان جدید با سلول های بنیادی کار می کنند.

دندان جدیدی داشته باشید:

دکتر جرمی مائو و تیم وی از دانشگاه کلمبیا توانستند با استفاده از سلول های بنیادی دندان های جدیدی را رشد دهند. وی توضیح می دهد: دندان از دست رفته با سلول های بنیادی خود بدن فرد جایگزین می شود و دندان به خودی خود با بافت اطراف تلفیق می شود. این امر روند بازسازی دندان زا تقویت می کند و منجر به رشد دندان جدید با سلول های بنیادی می شود. این روند درمانی می تواند به معنی پایان جراحی های گران قیمت دندان برای بازسازی لبخند باشد.

رشد دندان جدید با سلول های بنیادی:

این تحقیق امیدی برای تغییرات جدید در حوزه دهان و دندان به وجود آورده است. طبق تحقیقات ایمپلنت می تواند بیمار را در معرض برخی خطرات قرار دهد:

  • تحقیقات نشان می دهند که ایمپلنت ریسک آسیب پذیری نسبت به بیماری هایی در آینده مانند بیماری قلبی، کبد، کلیه و غیره را افزایش می دهد.
  • در حال حاضر، ایمپلنت بدون هیچ گونه آزمایش سازگاری انجام می شود، که به سازگاری مواد با بافت بدن می پردازد. این آزمایش ایمنی مواد به کار رفته برای بدن را نشان می دهد.
  • احتمال بروز عفونت در حفره دندان پس از قرارگیری ایمپلنت بالاست و به مراقبت خاصی نیاز دارد.

در حال حاضر، دندانپزشکان به روش های موجود محدود هستند اما تیم های تحقیقاتی در حال کار بر روی رشد دندان جدید با سلول های بنیادی هستند تا نتایج خود را اعتبار سنجی کنند. از نتایج حاصل از این تحقیقات برای درمان هر چیزی از استخوان شکسته یا اختلالات ژنتیکی می توان استفاده کرد.

اگر چه در حال حاضر روند رشد دندان جدید حدود 9 هفته طور می کشد که از زمان معمول در بسیاری از درمان های دندانپزشکی بیشتر است، اما مطمئنا بیشتر افراد ترجیح می دهند دندان رشد یافته از DNA خودشان باشد تا مواد خارجی که ممکن است سلامت آنها را به خطر بیاندازد.

این تحقیقات در حال حاضر در مرحله تحقیقاتی به سر می برند و بر روی انسان آزمایش نشده اند؛ اما در آینده ای نزدیک نوید تحول بزرگی را می دهند.

به یاد داشته باشید که سلامت دهان و دندان در ابتدا از بهداشت آن شروع می شود، پس از بدن خود به خوبی مراقبت کنید.

منبع:

theheartysoul

مطالب مشابه

3 پاسخ

  1. بنظرم با رشد ریشه و خوردن قرص ترکیبات دندان ان را رشد داد وقتی بزرگتر شد رویش میزان میشود و پوسیدگی بیرون ریخته می شود یا روی پوسیدگی دارو مالید بر طرف شود پوسیذگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *