روش های جایگزین کشیدن دندان:

فهرست مطالب

آیا چیزی بدتر از کشیدن دندان وجود دارد؟ خب شاید این طور باشد، اما در کلینیک دندانپزشکی ما به ندرت این اتفاق می افتد. ما به این گزینه علاقه ای نداریم و تمام تلاش خود را برای اجرای روش های جایگزین کشیدن دندان انجام می دهیم.

روش های جایگزین کشیدن دندان:

پوسیدگی شدید دندان:

بروز حفره در دندان به سادگی آغاز می شود. باکتری های دهان مینای دندان را از بین می برند و به تدریج باعث ایجاد سوراخی در آن می شوند که عمیق و عمیق تر می شود. در نهایت پوسیدگی به ریشه دندان می رسد و پالپ را آلوده می کند. عموما یکی از روش های جایگزین کشیدن دندان در مورد دندان کاملا پوسیده، عصب کشی است. اما گاهی این روش درمانی برای نجات دندان کافی نیست. معمولا در این موارد دندان به قدری پوسیده است که دیواره آن تضعیف شده و دندان دچار آبسه شده است.

بیماری لثه:

با وجودی که پوسیدگی درصد زیادی از علل کشیده شدن دندان را به خود اختصاص می دهد، اما اصلا به پای بیماری لثه نمی رسد. بیماری لثه قاتل شماره یک دندان ها در سراسر جهان است که موجب از دست رفتن دندان در اثر تحلیل لثه و آسیب به استخوان می شود.

بدون دخالت پزشکی، بیماری لثه به از دست رفتن دندان می انجامد. جراحی لثه و انواع روش های پیوند بافت نرم می توانند از افتادن دندان پیشگیری کنند. در موارد شدید، کشیدن دندان می تواند به درمان عفونت زیر آن کمک کرده و مانع از افتادن دندان های اطراف شود. در صورتی که بیماری لثه درمان نشود، به راحتی منتشر و بدتر می شود.

وارد شدن ضربه به دندان:

افتادن، لیز خوردن، تصادفات رانندگی و شرکت در مسابقات ورزشی از علل اصلی وارد شدن ضربه به دندان هستند.

معمولا پوشش دندان با روکش و تاج از روش های جایگزین کشیدن دندان هستند. اما مواردی هم هستند که راهی به جز کشیدن دندان وجود ندارد. شکستن دندان زیر خط لثه، ترک خوردن ریشه دندان یا تکه تکه شدن دندان از علل نیاز به کشیدن دندان هستند.

پیشگیری از کشیده شدن دندان:

زمانی که صحبت از روش های پیشگیری از کشیدن دندان به دلیل بیماری لثه یا پوسیدگی پیش می آید، پاسخ ساده است: مراقبت های بهداشت دهان و دندان! تمیز کردن دندان کاری ساده و ارزان برای حفظ سلامت دندان ها است.

وارد شدن ضربه به دندان در اثر تصادف یا افتادن معمولا قابل پیشگیری نیست. اما می توانید با استفاده از گارد دهان از وارد شدن آسیب به دندان ها در مسابقات ورزشی پیشگیری کنید.

منبع:

edgewooddentalcare

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *