روش های طبیعی حفظ زیبایی دندان:

فهرست مطالب

لبخندی زیبا آرزوی همه است. اما روش های طبیعی حفظ زیبایی دندان چیست؟ راه های زیادی برای حفظ سلامت و درخشندگی دندان ها وجود دارد.

روش های طبیعی حفظ زیبایی دندان:

فرمول خانگی:

برای تمیزی و درخشندگی دندان ها، علاوه بر آن که روزی دو بار با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک می زنید، می توانید گاهی از فرمول خانگی آن، حاوی نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف قاشق نمک و عصاره نعناع استفاده کنید. مسواک را در آب خیس کنید و با این فرمول دندان های خود را مسواک کنید. از این فرمول هفته ای یک بار فقط استفاده کنید. در غیر این صورت به مینای دندان خود آسیب می زنید. فرسایش مینای دندان خود ار عوامل پوسیدگی و تغییر رنگ دندان است.

میان وعده های مفید:

یکی از دیگر روش های طبیعی حفظ زیبایی دندان استفاده از میان وعده های دوستار دندان است. این مواد شامل غذاهایی است که باعث تولید بزاق می شوند، مانند سیب، کرفس، هویج، گلابی و توت فرنگی. توت فرنگی حاوی مواد سفید کننده دندان است. تمامی این مواد با تولید بزاق باعث شسته شدن دندان و باکتری های دهان می شوند. از سوی دیگر، مصرف سبزیجات و میوه های سخت مانند کرفس و سیب باعث تمیزی دندان ها و زدودن پلاک از روی دندان می شود.

آب:

نوشیدن آب یکی از دیگر روش های طبیعی حفظ زیبایی دندان است. روشی ساده، ارزان و در دسترس. نوشیدن آب به خودی خود بسیار خوب است اما بهتر است پس از هر بار مصرف وعده های غذایی به مدت 30 دقیقه در دهان خود آب قرقره کنید. بهترین چیز در این مورد آن است که در هر جایی می توانید این کار را انجام دهید.

سبزیجات:

همه می دانیم که سبزیجات برای سلامت بدن ضروری است. مصرف سبزیجات یکی از بهترین روش های طبیعی حفظ زیبایی دندان است زیرا حاوی آب هستند و باعث شسته شدن دندان می شوند. در عین حال، سبزیجاتی مانند اسفناج، بروکلی، کاهو و دیگر سبزیجات سبز برگ حاوی مواد معدنی هستند که از دندان های در برابر لکه محافظت می کند.

روش های طبیعی حفظ زیبایی دندان می توانند به زیبایی و سلامت دندان های شما کمک کنند. اما این روش ها بدون مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، مراجعه شش ماه یک بار به دندانپزشک و جرم گیری مستمر دندان ها تاثیر چندانی نخواهند داشت. در واقع این روش ها در کنار اصول بهداشت دهان و دندان می توانند سلامت دندان ها را تضمین کنند.

منبع:

dentistfairfieldca

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *