سفید کردن دندان ها با پوست موز:

فهرست مطالب

موز مکمل خوبی برای انواع دسر و کیک است، اما آیا سفید کردن دندان ها با پوست موز نیز واقعیت دارد؟ اگر از اینترنت بپرسید، پاسخ مثبت است. اما بهتر است یک بار هم از ما بپرسید.

سفید کردن دندان ها با پوست موز:

موز مغذی است. طبق پایگاه داده های وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک موز متوسط ​​حاوی 422 میلی گرم پتاسیم، 32 میلی گرم منیزیم و 3 گرم فیبر است.

مقدار مواد معدنی در موز و پوست آن باعث شده است برخی افراد فکر کنند که پوست موز می تواند دندان ها را سفید کند. ادعا می شود که باید چند دقیقه قبل یا بعد از مسواک زدن، داخل پوست موز را به دندان های خود بکشید. حامیان این روش ادعا می کنند که بعد از دو هفته، دندان های سفیدتری خواهید داشت.

آیا سفید کردن دندان ها با پوست موز ممکن است؟

ایده سفید کردن دندان ها با پوست موز تنها بر اساس شواهد روایی است. وبلاگ های شخصی این ادعا را رواج می دهند اما هیچ مطالعه علمی معتبری در مورد اثربخشی پوست موز در حذف لکه ها از روی دندان انجام نشده است.

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) نظری در مورد سفید کردن دندان ها با پوست موز نداشته است. اما در مورد استفاده از دیگر میوه، مانند توت فرنگی، پوست پرتقال و لیمو برای سفید کردن دندان ها، مطالبی را نوشته است. توصیه این انجمن کوتاه و ساده است: این کار را انجام ندهید.

با وجودی که خوردن این میوه ها با جذب مواد مغذی زیادی همراه است، اما نتایج مثبتی برای سفید کردن دندان ها ندارد. میزان اسید بالای این میوه ها نه تنها کمکی به سفیدی دندان نمی کند، بلکه باعث آسیب به مینای دندان می شود.

سایر روش های سفید کردن دندان ها:

برای سفید کردن دندان ها، مسواک زدن هر روزه و نخ دندان کشیدن اولویت بیشتری نسبت به موز و سایر میوه ها دارد. برای دستیابی به نتایج بهتر، روش های انجام گرفته در مطب دندانپزشکی توصیه می شود. این روش ها زیر نظر دندانپزشک انجام می شوند و آسیبی به مینای دندان شما نمی زنند. در عین حال، دوام بیشتری نیز نسبت به روش های خانگی دارند.

بنابراین دفعه بعد که به فکر سفید کردن دندان های خود افتادید، موز را بخورید، پوست آن را در سطل آشغال بیاندازید و برای تعیین وقت با مطب دندانپزشک تماس بگیرید. گزینه های زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد، که دندانپزشک بر اساس شرایط دندان ها و بودجه مالی به شما پیشنهاد می دهد.

منبع:

colgate

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *