سیاه شدن دندان: بررسی احتمال نجات دندان

فهرست مطالب

سوال: من چندین ماه بود که به صورت دوره ای دندان درد داشتم. در نهایت دندان درد من به قدری شدید شد که به دندانپزشک مراجعه کردم. دندانپزشک وجود حفره ای را در دندان تشخیص داد و استفاده از روکش را توصیه کرد. تمامی مراحل درمان انجام گرفت و دو هفته بعد برای دریافت روکش دائمی مراجعه کردم. دندانپزشک به من گفت که اگر درد رفع نشود، دندانم باید عصب کشی شود. حتی شنیدن این احتمال هم باعث شد که من مثل شکلات ایبوپروفن مصرف کنم. الان یک ماه گذشته است، اما هنوز هم احساس طبیعی ندارم. به تازگی متوجه سیاه شدن دندان مجاور آن شده ام. آیا در طول جایگذاری روکش اتفاقی برای آن دندان رخ داده است؟

پاسخ:

سیاه شدن دندان علامت خوبی نیست. این حالت نشان می دهد که دندان در حال مردن است یا مرده است.

سیاه شدن دندان:

این حالت زمانی رخ می دهد که دندان دچار تروما شده باشد. احتمال کمی وجود دارد که دندانپزشک در طول درمان روکش به این دندان آسیب زده باشد. اما بیشتر این انتظار می رود که شاید از ابتدا همین دندان بوده که شما را آزار می داده است. در برخی موارد دندان درد می تواند به دندان مجاور منتقل شود. بنابراین بیمار از درد در دندان دیگری شکایت خواهد کرد.

در عین حال، ممکن است هر دو دندان خراب بوده باشند و هر دو هم زمان به درمان نیاز داشته اند، اما دندانپزشک به این مسئله توجهی نکرده است.

علت اولیه هر چیزی که بوده باشد، سیاه شدن دندان به درمان فوری نیاز دارد. می دانیم که از شنیدن این جمله هراس دارید، اما دندانی که سیاه شده است به عصب کشی نیاز دارد و درون آن باید تمیز شود. ابتدا کانال ها باید از پالپ مرده، باکتری و عفونت تمیز شوند و دندان روکش شود. هر چه درمان سریع تر انجام شود، هزینه پایین تری به بیمار وارد می شود و بیمار درد کمتری خواهد داشت.

اکنون همه چیز به اختیار شماست که به همان دندانپزشک پیشین مراجعه کنید یا برای درمان از متخصصی دیگری کمک بگیرید. باید از دندان شما عکس رادیوگرافی تهیه شود و برنامه درمان مشخص گردد. در عین حال، می توانید تنها از نظر دندانپزشک دوم بهره بگیرید و پس از اطمینان از صحت پروسه درمانی، برای درمان از متخصص اولیه کمک بگیرید.

به هر حال، توصیه می کنیم که هر چه سریع تر تصمیم خود را بگیرید و برای درمان مراجعه کنید. عدم درمان سیاه شدن دندان می تواند به آبسه و از دست دادن آن منجر شود.

منبع:

totaldentalhealthofyork

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *