علل ابتلا به پری ایمپلنت و علائم آن

پری ایمپلنت یک بیماری عفونی است که سبب التهاب لثه و ساختار استخوان اطراف ایمپلنت دندان می شود. التهاب مزمن باعث از دست رفتن استخوان می شود که در نهایت باعث لق شدن ایمپلنت می گردد. ریسک التهاب و ابتلا به پری ایمپلنت بسیار بالاتر از دندان طبیعی است زیرا اتصالات ایمپلنت شکننده تر هستند. در صورتی که لثه های دور ایمپلنت لق شوند، باکتری های زیر لثه رشد کرده و موجب تحلیل استخوان می گردند. شناخت علل ابتلا به پری ایمپلنت می تواند به پیشگیری از آن کمک کند.

علل ابتلا به پری ایمپلنت:

از آنجا که ایمپلنت نمی تواند همانند دندان طبیعی به سادگی به لثه متصل شود، ریسک التهاب و در نهایت پری ایمپلنتایتیس بسیار بالاتر است. جدا شدن لثه از اتصالات ایمپلنت نه تنها به بافت نرم لثه بلکه استخوان زیرین آن نیز آسیب وارد می کند و یکی از مهمترین علل شکست ایمپلنت در بیماران است.

برخی از علل ابتلا به پری ایمپلنت و ریسک فاکتورهای آن عبارتند از:

• پریودنتیت
  • حساسیت ژنتیکی

علائم:

چگونه می توان پری ایمپلنت را تشخیص داد؟ اگر در دهان شما ایمپلنتی وجود دارد و یک یا چند مورد از علائم زیر را دارا هستید، بهتر است برای دریافت مشاوره و درمان هر چه سریع تر با متخصصان کلینیک دندانپزشکی ما تماس بگیرید.

• تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت
  • خونریزی لثه
  • قرمزی و تورم مخاط
  • شکل گیری خلط
  • درد در اطراف ایمپلنت احتمالا متحرک

پری ایمپلنتایتیس یک اختلال چند فاکتوری است و باکتری ها نقش مهمی در آن ایفا می کنند، اما به احتمال زیاد عامل اصلی این بیماری نیستند. باکتری هایی که در پاکت های پری ایمپلنت دیده می شوند در کنار ایملنت های پایدار نیز دیده می شوند. بنابراین می توان گفت مجموعه ای از عوامل در کنار عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند موجب ابتلا به این بیماری شود.

عوارض:

عدم درمان این عارضه می تواند عوافب خطرناکی به همراه داشته باشد. تحلیل استخوان یکی از این عوارض است که می تواند باعث از دست رفتن ایمپلنت شود. درمان سریع و دقیق عارضه اهمیت زیادی دارد. نرخ موفقیت درمان با مراجعه زودهنگام بهبود می یابد.

پیشگیری از پری ایمپلنت:

با استفاده از دهان شویه های مخصوص می توان از رشد و تکثیر باکتری ها در اطراف پاکت های ایمپلنت جلوگیری کرد. این دهان شویه می تواند بهبودی زخم پس از دریافت ایمپلنت را تسریع کرده و خونریزی لثه را متوقف سازد. برای دریافت مشاوره و تجویز دهان شویه و داروهای متناسب با وضعیتتان با دندانپزشک خود مشورت کنید.

bluemcare