قلم سفید کننده دندان: اثربخشی و عوارض

فهرست مطالب

قلم سفید کننده دندان آخرین سیستم سفید کردن دندان بدون نیاز به مراجعه به مطب دندانپزشکی است. با استفاده از این قلم روند سفید کردن دندان ها هرگز ساده تر از این نبوده است! قلم های متعددی در بازار وجود دارد که سریع و بدون کثیف کاری هستند و در یک برنامه روزمره پر کار قابل استفاده هستند.

با این حال، فریب نخورید. اگرچه قلم سفید کننده دندان راه حل ساده ای هستند اما همیشه موثر نیستند و ممکن است با عوارض جانبی خاصی همراه باشند.

قلم سفید کننده دندان در مقایسه با روش های حرفه ای:

قلم های سفید کننده دندان حاوی غلظت کمی از مواد سفید کننده هستند. در حالی که ژل مورد استفاده در روش های حرفه ای از غلظت بالایی برخوردار است. عامل سفید کننده مورد استفاده پراکسید کربامید یا پراکسید هیدروژن است. ژل دارای غلظت بالا حاوی 10-30 درصد پراکسید هیدروژن است، در حالی که غلظت کم حاوی کمتر از 10 درصد آن است.

استفاده از یک قلم سفید کننده معمولا شامل قرار دادن اکسید کننده به دندان ها تا چند ساعت در روز در مدت 5 تا 14 روز است. نتایج حاصله به برند قلم بستگی دارد. به طوری که بعضی افراد در عرض چند روز به دندان های سفیدتری می رسند در حالی که برخی به زمان بیشتری نیاز دارند و برخی هیچ نتیجه ای نمی گیرند.

اثرات جانبی:

قلم های سفید کننده می توانند کمی از مینای دندان را بردارند که ممکن است به طور موقت موجب حساسیت دندان و تحریک خفیف بافت نرم دهان به ویژه لثه ها شود. سوزش لثه و حساسیت به مواد سرد و گرم بعد از استفاده از این ماده رایج است. کاهش تماس لثه با مواد قلم می تواند به کاهش مشکل کمک کند. حساسیت دندان اغلب در مراحل اولیه درمان رخ می دهد. هر دو این عوارض معمولا موقت هستند و در عرض یک تا سه روز پس از توقف یا تکمیل درمان ناپدید می شوند. در صورت تداوم علائم بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید.

افرادی که دارای دندان و لثه های حساس هستند، لثه های آنها تحلیل رفته است و دچار پوسیدگی دندان هستند، باید برای استفاده از این قلم با دندانپزشک خود مشورت کنند. افرادی که به پراکسید هیدروژن حساس هستند نباید بدون مشاوره با متخصص دندانپزشکی هیچ نوع محصول سفید کننده را امتحان کنند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مواد سفید کننده می تواند به طور دائمی به مینای دندان آسیب برساند. بنابراین استفاده از این روش باید با مراقبت همراه باشد.

منبع

docshop

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *