مراقبت از بریج دندان: افزایش زیبایی و طول عمر آن

فهرست مطالب

هنگامی که یک دندان به علت بیماری، پیری و یا حادثه ای ناگوار از دست می رود، جایگزین کردن آن به دلایل زیبایی شناختی و عملکردی بسیار مهم است. یکی از روش های جایگزینی دندان از دست رفته استفاده از بریج دندان است. مراقبت از بریج دندان در افزایش عمر و عملکرد آن اهمیت زیادی دارد.

مراقبت از بریج دندان:

هنگامی که یک دندان می افتد، این احتمال وجود دارد که دندان های کناری برای پر کردن فضای خالی حرکت کنند. افرادی که دندان های خود را از دست داده اند در معرض خطر ابتلا به بیماری های لثه، اشکال در تلفظ حروف، مشکلات فک، پوسیدگی دندان و افتادگی صورت قرار دارند. یکی از راه های محبوب برای پیشگیری از این موارد قرار دادن یک بریج دندان در محل دندان از دست رفته است.

بریج دندان از پرسلین با یک ساختار زیرین فلزی ساخته شده است. معمولا تاج ها روی دو دندان کناری بریج قرار داده می شوند؛ سپس بریج روی این تاج ها نصب می شود تا در محل خود ثابت شود.

زمانی که صحبت از حفظ زیبایی لبخند به میان می آید، مراقبت از بریج دندان اهمیت زیادی می یابد. بنابراین ضروری است که هر فرد بداند چگونه دندان ها و بریج را تمیز کند و از آنها مراقبت کند.

زمانی که فرد تصمیم به استفاده از بریج به جای دندان از دست رفته می گیرد، ابتدا باید به دندانپزشک مراجعه کند تا دندان ها برای قرارگیری بریج آماده شوند. در این جلسه یک دندان پلاستیکی موقت در محل بریج قرار می گیرد تا از حرکت سایر دندان ها پیشگیری کند. مراقبت از بریج دندان از زمان قرارگیری این دندان موقت آغاز می شود. در این دوره، بیمار باید از مصرف مواد غذایی سخت و چسبناک پرهیز کند که می توانند به دندان موقت آسیب بزنند یا آن را از محل خود جدا کنند.

پس از قرار گیری بریج دائمی، مراقبت از آن تضمین کننده عمر طولانی آن و عدم نیاز به جایگزینی آن پس از چند سال است. مراقبت از بریج دندان بدین معنی است که باید به صورت مرتب مسواک بزنید و محل بین بریج و دندان طبیعی را با دقت بیشتری نخ دندان بکشید.

بیماران باید از دندانپزشک خود بخواهند که دستورالعمل های مراقبت و تمیز کردن بریج را به آنها آموزش دهند.

مشابه دندان های طبیعی، مسواک زدن صحیح و نخ دندان کشیدن این اطمینان را به شما می دهد که بریج دندان سال ها ظاهر خوبی خواهد داشت.

درمان های دندانپزشکی اغلب گران هستند. بنابراین اگر در سال های گذشته با عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث از دست رفتن دندان های طبیعی خود شده اید، دیگر این اشتباه را در مورد بریج یا ایمپلنت خود تکرار نکنید. به روش های جایگزینی دندان از دست رفته به عنوان شانس دومی برای زیبایی لبخند خود فکر کنید و اطمینان یابید که از تمام روش های مراقبت از آن ها آگاهی دارید.

منبع:

dentalfind

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *