مراقبت های دندانپزشکی در بیماران با نیازهای خاص:

فهرست مطالب

تقریبا 52 میلیون آمریکایی مبتلا به نوعی از ناتوانی رشد از جمله اوتیسم، فلج مغزی، سندرم داون، آسیب نخاعی، اختلالات بینایی و شنوایی، دیستروفی عضلانی، افسردگی و تشنج هستند. 25 میلیون آمریکایی دیگر دارای اختلالات جسمی شدید هستند. مراقبت های دندانپزشکی در بیماران با نیازهای خاص باید با آگاهی و دقت بیشتری صورت گیرد.

مراقبت های دندانپزشکی در بیماران با نیازهای خاص:

مطب دندانپزشکی:

اگر شما یا یکی از عزیزانتان از افرادی هستید که دچار نوع خاصی از ناتوانی هستند، ارائه و دریافت اطلاعات کامل در زمینه دریافت خدمات دندانپزشکی اهمیت زیادی دارد. برای این دسته بیماران، محیط درمان، کیفیت و پرسنل تاثیر زیادی در تجربه آنها از دندانپزشکی دارد. این امر می تواند تاثیر زیادی در سلامت کلی آنها در آینده داشته باشد.

زمانی که نوبتی را برای معاینه تعیین می کنید، درباره نیازهای خاص خود با دندانپزشک یا پرسنل صحبت کنید. یافتن دندانپزشکی که در ارائه خدمات به بیماران خاص تجربه دارد، می تواند تا حد زیادی مشکلات شما را رفع کند. پیش از مراجعه برای دریافت مراقبت های دندانپزشکی در بیماران با نیازهای خاص موارد زیر باید مشخص شوند:

  • آیا درمان در مطب دندانپزشک انجام می گیرد یا باید در بیمارستان بستری شود؟
  • آیا بیمار باید پیش از درمان داروی خاصی مصرف کند؟ آیا دندانپزشک باید با پزشک متخصص مرتبط با بیماری او مشورت کند؟
  • آیا بیمار به تجهیزات خاصی نیاز دارد؟ برای مثال اگر برای رفت و آمد از ویلچر استفاده می کند، آیا پله ای بر سر راه او در مطب یا بیمارستان وجود دارد؟
  • هدف از درمان چیست؟ معاینه دهان یا جرم گیری تخصصی، پر کردن یا کشیدن دندان؟ دانستن اینکه چه چیزی در انتظار بیمار است می تواند درمان را برای او آسان تر کند.

راحتی و انعطاف در طول درمان و زمان آن برای انجام مراقبت های دندانپزشکی در بیماران با نیازهای خاص اهمیت دارد. یکی از دستیاران دندانپزشکی باید برای آرام کردن بیمار، مدیریت بیمار در طول درمان، و کمک به انجام سریع تر آن در دسترس باشد.

در طی این معاینه، دندانپزشک از رعایت بهداشت دهان و دندان در بیمار در خانه سوال خواهد کرد. دندانپزشک توصیه هایی در مورد نحوه تمیز کردن دندان ها و زدودن پلاک و بقایای مواد غذایی از بین دندان های بیمار خواهد داشت. روزی دو بار باید از خمیر دندان حاوی فلوراید برای تمیز کردن دندان ها استفاده شود. بسته به نوع نیازهای خاص بیمار، ممکن است استفاده از دهانشویه آنتی باکتریال یا فلوراید توصیه شود.

منبع:

colgate

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *