مزایای دهانشویه فاقد الکل:

فهرست مطالب

دهانشویه محصول بسیار محبوبی در حوزه بهداشت دهان و دندان است و بسیاری از افراد مایل هستند پس از تمیز کردن دندان های خود از آن استفاده کنند. دهانشویه برند، طعم و انواع مختلفی دارد و انتخاب از بین آنها می تواند دشوار باشد. اطلاع از مزایای دهانشویه فاقد الکل می تواند انتخاب شما را آسان تر کند.

مشورت با دندانپزشک برای انتخاب محصول:

 در صورتی که در مورد انتخاب محصول بهداشتی مناسب وضعیت دهان و دندان خود دچار شک هستید و نمی دانید کدام محصول بر اساس نیازهای شما مفید است، با یک دندانپزشک مشورت کنید تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهد.

شما می توانید دهانشویه های مختلفی را داشته باشید که حاوی الکل یا فاقد آن باشند. بسیاری از افراد در مورد خرید دهانشویه های حاوی الکل نگران هستند زیرا این محصولات موجب سوزش دهان می شوند و دهان را خشک می کنند. نگرانی های زیادی در رابطه با استفاده از محصولات حاوی الکل وجود دارد.

مزایای دهانشویه فاقد الکل:

دهانشویه می تواند طیف وسیعی از میکروب هایی که در دهان زندگی می کنند را از بین ببرد و از وارد شدن آسیب به دندان ها در اثر وجود این میکروب ها پیشگیری کند.

عدم ایجاد طعم بد در دهان و سوزش بافت دهان از مزایای دهانشویه فاقد الکل است، که بسیاری از افراد به همین دلیل آن را ترجیح می دهند.

شواهدی وجود دارد که استفاده از دهانشویه حاوی الکل با خطر ابتلا به سرطان دهان همراه است. این شکل از سرطان بر بافت گلو، زبان و بافت نرم دهان تاثیر می گذارد و آن ها را درگیر می کند. از سوی دیگر، مطالعات نشان داده اند که مصرف این نوع دهانشویه در افرادی که سابقه سومصرف الکل داشته اند، با احتمال بالاتر از نظر بازگشت به مصرف الکل همراه بوده است.

از بین بردن بوی بد دهان از دیگر مزایای دهانشویه فاقد الکل است. این دهانشویه به دلیل فقدان وجود الکل مانع خشک شدن دهان می شود. جاری ماندن بزاق دهان موجب شسته شدن باکتری ها و تمیزی دهان می شود. بزاق دهان عامل مهمی در سلامت دهان و دندان به شمار می رود و وجود آن برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ضروری است.

دهانشویه حاوی فلوراید به استحکام مینای دندان و بازسازی مواد معدنی از دست رفته آن کمک می کند. مرحله اول پوسیدگی دندان که با تغییر رنگ دندان شروع می شود را می توان با استفاده از دهانشویه حاوی فلوراید تا حدی معکوس کرد.

منبع:

disc

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *