معایب اینویزیلاین: ارتودنسی نامرئی

فهرست مطالب

دندان مرتب و صاف لبخند جذابی را شکل می دهند و موجب ارتقا بهداشت دهان و دندان می شوند. اوربایت یا کراس بایت، دندان های فاصله دار یا شلوغ موجب ابتلا به بیماری های لثه، درد فک، فرسایش دندان و دیگر بیماری های پریودنتال می شوند. بریس سنتی ترین روش اصلاح فرم و محل دندان ها است. اما استفاده از روش های جایگزین مانند ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین می تواند نتایج مشابهی را بدون به خطر انداختن زیبایی فرد به ارمغان آورد. اما استفاده از این گونه روش ها بدون خطر هم نیست. در این مطلب معایب اینویزیلاین را بررسی می کنیم.

معایب اینویزیلاین:

هزینه:

اینویزیلاین گران تر از بریس های فلزی سنتی است. هزینه بالا موجب شده است که این روش درمانی برای افرادی با بودجه محدود غیر قابل دسترسی باشد.

مدت انتظار:

یکی از معایب اینویزیلاین مدت انتظار در این روش درمانی است. دندانپزشک یا ارتودنتیست از دندان های شما قالبی تهیه می کند و قالب را به همراه طرح درمان و اطلاعات رادیوگرافی به آزمایشگاه می فرستد. آزمایشگاه با استفاده از کامپیوتر و طراحی سه بعدی الاینر مناسب را برای شما به صورت سفارشی می سازد. این قالب برای تایید به دندانپزشک ارسال می شود. ممکن است دندانپزشک آن را تایید کند یا برای اصلاح مجددا به آزمایشگاه پس بفرستد. دوره انتظار برای ساخت قالب چیزی حدود 6 هفته است و این کار هر بار تکرار می شود.

گفتار:

یکی از معایب اینویزیلاین ایجاد اشکال در گفتار بیمار است. ممکن است در چند هفته اول استفاده از آن، دچار اشکال در حرف زدن شوید. پس از گذشت دوره ای از درمان به حرف زدن با اینویزیلاین عادت خواهید کرد. اما برخی بیماران هرگز با آن احساس راحتی نخواهند کرد.

ناراحتی دندان:

استفاده از مجموعه ای جدید از الاینرها می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. ارتودنتیست ها از آن به فشار یاد می کنند، اما بسیاری از بیماران آن را کاملا دردناک ارزیابی می کنند. درد یا فشار با تغییر جهت دندان به سمت الاینر کاهش می یابد با این حال این امر به گذشت زمان نیاز دارد. برای کنترل درد بیش از حد، همیشه همراه خود داروی مسکن مانند ایبوپروفن داشته باشید. ممکن است تا زمانی که به الاینرها عادت کنید، در قرار دادن آن در محل خود یا برداشتن آن دچار مشکل باشید.

دشواری در استفاده:

استفاده از الاینرها دست و پا گیر است. هر بار برای غذا خوردن باید آنها را از دهان خود خارج کنید. این امر غذا خوردن در رستوران را به یک چالش بدل می کند. پس از هر وعده غذایی و پیش از قرار دادن الاینر در سر جای خود، باید قالب و دندان های خود را مسواک بزنید.

از سوی دیگر همیشه این امکان وجود دارد که الاینر روی زمین بیوفتد و دچار آسیب شود. به یاد داشته باشید که با هر بار خارج شدن الاینر از دهان شما، پیشرفت و حرکت دندان ها به محل صحیح متوقف می شود. بنابراین برای دستیابی به بهترین نتایج سعی کنید تا حد امکان هر چه بیشتر از الاینر خود استفاده کنید.

منبع:

livestrong

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *