معایب بریس ارتودنسی در کنار مزایای بی شمار

فهرست مطالب

در دنیای امروز، ارتودنسی یکی از رایج ترین درمان های دندانپزشکی است. به لطف تاثیر در اصلاح مال اکلوژن های دندان، بریس های ارتودنسی بسیار محبوب هستند. آیا بریس ارتودنسی ارزش دارد؟ مسلما این روش در بخشیدن یک لبخند زیبا به شما ارزش بالایی دارد، اما بهتر است پیش از تصمیم گیری برای شروع درمان با معایب بریس ارتودنسی نیز آشنا شوید.

معایب بریس ارتودنسی:

در طول درمان، بیمار مقداری دچار ناراحتی خواهد شد. روزهای اول درمان با ارتودنسی، با مقداری درد و ناراحتی همراه است. این درد حاصل اعمال فشار به دندان به وسیله بریس است.

درد، ناراحتی و زخم شدن بافت دهان از دیگر معایب بریس ارتودنسی است. بریس های ارتودنسی از فلز، پلاستیک و ترکیبی از هر دو ساخته می شوند. کمی تغییر جهت در بریس می تواند باعث سایش به گونه، زبان یا لثه شود. بنابراین در طول درمان بیمار به دفعات ممکن است دچار زخم شود.

در برخی موارد نیز بیمار به فلزات حساسیت دارد. این امر عوارض زیادی برای بیمار به همراه خواهد داشت. برخی از بیماران دچار آفت و زخم دهان می شوند که غذا خوردن را برای آنها دشوار می کند. بنابراین پیش از شروع این روش، مشورت با دندانپزشک ضروری خواهد بود.

هزینه زیاد از دیگر معایب بریس ارتودنسی است. بسته به شدت ناهنجاری، نوع بریس و طول درمان، هزینه بیمار متغیر است. اما معمولا در ارقامی ارائه می شود که استفاده از آن برای هر کسی مقدور نیست.

درمان ارتودنسی به جلسات متعدد برای معاینه و پیگیری درمان نیاز دارد. در طول درمان، بیمار باید به دفعات مراجعه کند تا بریس ها برای او تنگ شوند. حفظ بهداشت دهان و دندان از دیگر مشکلات درمان ارتودنسی است. رعایت رژیم غذایی نیز اهمیت بالایی دارد. بیمار نمی تواند هر ماده ای را مصرف کند زیرا ممکن است به بریس ها آسیب وارد کند.

برخی ابزارهای ارتودنسی مانند بریس های فلزی قابل مشاهده هستند. بنابراین ظاهر بیمار را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند. برخی از بزرگسالان در این شرایط احساس معذب بودن می کنند. البته بریس هایی نیز وجود دارد که برای دیگران قابل مشاهده نیستند.

عدم پوشش توسط بیمه از دیگر معایب بریس ارتودنسی است. معمولا این روش هزینه زیادی دارد و عدم پوشش توسط بیمه می تواند بیمار را در مسیر درمان با مشکل مواجه کند. البته خوشبختانه هزینه های درمان به صورت تدریجی و در طول پروسه درمان اخذ می شوند. بنابراین ممکن است این فاصله تا حدی به کمک بیمار بیاید.

منبع:

healthresearchfunding

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *