معاینه شش ماه یکبار دندانپزشکی: پیشگیری

تخمین زده شده است که بیش از نیمی از جامعه تا قبل از بروز درد و پیشرفت پوسیدگی دندان به دندان پزشک مراجعه نمی کنند. این امر باعث پیشرفت عارضه، پیچیده تر شدن شرایط بیمار، و افزایش هزینه های دندانپزشکی می شود. اگر شما جز این جمعیت هستید، ممکن است دلایل زیر شما را به پیگیری معاینه شش ماه یکبار دندانپزشکی ترغیب کند.

ترمیم مشکلات دندانی در ابتدای ظهور:

اگر معاینه شش ماه یکبار دندانپزشکی را مداوم انجام دهید، دندانپزشک می تواند مشکلات و پوسیدگی های دندان را زمانی که کوچک تر هستند ترمیم کند. بدین ترتیب هزینه کمتری نیز برای درمان های دندانپزشکی پرداخت خواهید کرد. از سوی دیگر، هرچه حفره سریع تر پر شود، ماندگاری مواد پرکننده بیشتر خواهد بود. مطمئنا هزینه پر کردن ساده بسیار کمتر از عصب کشی و استفاده از تاج روی دندان در سال های بعد است.

مشکلات دندانی تنها زمانی حس می شوند، که در مرحله پیشرفته قرار داشته باشند. بیماری لثه، آبسه، و عفونت همه با پیشرفت بیماری و درد بروز می کنند. مسلما درمان تمام این بیماری ها در یک زمان بسیار پرهزینه تر از انجام معاینات جهت پیشگیری از بروز مشکل است. به علاوه هر نوع درمان پوسیدگی به معنی کاهش استحکام دندان در طولانی مدت است. این امر در مورد عصب کشی و پوسیدگی های شدید بیشتر صدق می کند. به همین دلیل، معاینه منظم به سلامت دهان و دندان شما کمک می کند.

درمان های دندانپزشکی بسیار بهتر از گذشته شده اند:

اگر دلیل شما برای عدم پیگیری معاینه شش ماه یکبار دندانپزشکی تجربه بد در سال های پیشین است، می توانیم به شما این نوید را بدهیم که پیشرفت های اخیر در دندان پزشکی تجربه کاملا متفاوتی را برای شما رقم خواهند زد. امروزه تاج، روکش، براکت ها و مواد پرکننده با دندان همرنگ شده اند و لبخند زیباتری به شما هدیه می دهند.

پیشرفت داروهای بی حسی و ضداضطراب در دندانپزشکی:

قبل از مراجعه به دندانپزشکی داروهای زیادی وجود دارند که می توانید برای کاهش اضطراب خود مصرف کنید. اگر از درد سوزن دندانپزشکی می ترسید، می توانید از دندانپزشک بخواهید که یک ژل بیحس کننده روی لثه شما قرار دهد تا تزریق کاملا بدون درد انجام گیرد. به جز این دلیلی برای ترس وجود ندارد، چون تمام پروسه تحت بی حسی کامل انجام خواهد گرفت.

در دندانپزشکی اطفال نیز، با معرفی گاز خنده آور یا اکسید نیتروژن، اضطراب کودکان بدون نیاز به بیهوشی کامل تا حد زیادی برطرف می شود. با این وجود، امکان استفاده از بیهوشی کامل در بیماران با نیازهای خاص یا بیمارانی که فاقد همکاری لازم با تیم درمان هستند نیز وجود دارد.

امکان استفاده از طرح های درمانی در معاینه شش ماه یکبار دندانپزشکی:

هزینه های دندانپزشکی برای اغلب افراد سنگین است. برخی مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی خدمات معاینه شش ماه یکبار دندانپزشکی را به صورت رایگان یا با هزینه ای ناچیز ارائه می کنند. در این مراکز پس از انجام معاینه مشاوره های درمانی لازم در اختیار بیمار قرار می گیرد. از آنجا که این گونه طرح ها معمولا شامل درمان های پیشرفته تر مانند عصب کشی یا ایمپلنت نمی شود، چنانچه شما از این گونه طرح ها به صورت منظم استفاده کنید و در رعایت بهداشت دندان های خود کوشا باشید، تا حد بسیار زیادی در پرداخت هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد.

oralanswers

یک پاسخ