نخ دندان کشیدن دندان ارتودنسی شده:

فهرست مطالب

حتی تشویق بچه های عادی نیز به نخ دندان کشیدن چالش بزرگی است. اما این امر در مورد کودکانی که تحت درمان ارتودنسی قرار دارند، به یک جنگ تمام عیار تبدیل می شود. رعایت بهداشت دهان و دندان در دوره درمان اهمیت زیادی دارد. در غیر این صورت در پایان دوره درمان، باید هزینه زیادی برای ترمیم دندان های پوسیده و زرد شده صرف کنید. با استفاده از ابزارهای مناسب، نخ دندان کشیدن دندان ارتودنسی شده بسیار آسان تر از آن چیزی است که تصور می کنید.

ابزارهای مناسب:

استفاده از نخ دندان معمولی برای دندان های ارتودنسی دشوار و آزاردهنده است. عبور دادن نخ از بین سیم ها درست مانند سوزن نخ کردن است. به همین دلیل تهیه ابزار مناسب می تواند به شما در نخ دندان کشیدن دندان ارتودنسی شده کمک زیادی بکند.

فلاس تریدر یکی از این ابزارهای ارزان است که در هر داروخانه ای پیدا می شود. طول کوتاهی از نخ را از داخل فلاس تریدر عبور دهید و آن را از پشت سیم ارتودنسی رد کنید. سپس نخ دندان را به راحتی بین دندان ها بالا و پایین ببرید و دندان ها را با حرکت C شکل تمیز کنید.

یکی از دیگر ابزارهای مورد نیاز، سوپر فلاس است. سوپر فلاس نوعی نخ دندان مخصوص ارتودنسی است که بخشی از آن محکم و مستقیم است. بخش محکم و مستقیم را از زیر سیم ارتودنسی رد کنید. قسمت معمولی نخ را بین دندان ها ببرید و با حرکت C شکل بین دندان ها را تمیز کنید. برای هر دندان از نخ دندان تمیز استفاده کنید.

در نخ دندان کشیدن دندان ارتودنسی شده به کودکان کمک کنید:

انتظار نداشته باشید که یک کودک بتواند با مهارت دندان خود را نخ دندان بکشد. در این مورد باید به او کمک کنید. از آنجا که نخ دندان کشیدن دندان ارتودنسی شده مدت زیادی طول می کشد، از او بخواهید در جای راحتی بنشیند. سپس به روش فوق دندان های او را تمیز کنید.

با وجودی که مراقبت از دندان ها برای همه ضرورت دارد، اهمیت این امر در دوران ارتودنسی چند برابر می شود. محل های گیر کردن مواد غذایی در دهان به دلیل وجود سیم و براکت ها بیشتر است و دندان ها زودتر دچار پوسیدگی می شوند. در این دوره، والدین باید نقش نظارتی فعالی را در مورد بهداشت دهان و دندان فرزند خود داشته باشند. نخ دندان کشیدن و مسواک زدن دندان ارتودنسی شده دو برابر دندان های عادی طول می کشد، اما در عوض در پایان دوره درمان، دندان های سالم و بی نقصی خواهید داشت.

منبع:

colgate

مطالب مشابه

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *