پیشگیری از دندان درد در بارداری:

اگر در انتظار تولد نوزاد خود هستید، یکی از متخصصانی که باید به او مراجعه کنید دندانپزشک است. شاید این توصیه برای شما عجیب به نظر برسد، اما رابطه مستقیمی بین یک زایمان بی خطر و سلامت دندان های شما وجود دارد. بارداری شما را در معرض خطر پوسیدگی دندان و بیماری های لثه قرار می دهد. بنابراین برای پیشگیری از دندان درد در بارداری بهترین استراتژی مراجعه به دندانپزشک است.

معاینه دندان ها در بارداری خطری ندارد:

هم دندانپزشکان و هم متخصصان زنان و زایمان ترجیح می دهند که زنان پیش از بارداری به دندانپزشک مراجعه کنند و تمامی درمان های مورد نیاز را روی دندان های خود انجام دهند. با انجام جرم گیری، معاینه و درمان دندان های پوسیده، مادر باردار در نه ماه انتظار خود برای تولد نوزاد نگرانی کمتری خواهد داشت. اما اگر شما باردار هستید و فرصت انجام این کار را از دست داده اید، دلیلی ندارد که خود را از معاینات روتین دندانپزشکی محروم کنید.

پیشگیری از دندان درد در بارداری:

زمانی که در دوره بارداری خود دچار دندان درد یا هر مسئله ای در لثه های خود می شوید، تا زمان زایمان صبر نکنید. با بروز اولین نشانه های بیماری با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

انجمن دندانپزشکی آمریکا تصدیق می کند که معاینه دندانپزشکی در دوره بارداری، شامل درمان ها، رادیوگرافی و استفاده از بیحسی، امن است. تنها کافی است دندانپزشک را از سن حاملگی، داروهای مصرفی و پر خطر بودن بارداری خود مطلع سازید.

دندانپزشک بر اساس شرایط شما برنامه درمان را تنظیم خواهد کرد.

دیدن خون روی مسواک و نخ دندان برای مادران باردار اتفاق تازه ای نیست. تغییرات هورمونی باعث التهاب لثه می شوند. برای پیشگیری از دندان درد در بارداری باید مراقبت های بهداشت دهان و دندان در خانه جدی گرفته شود و با استفاده از دهانشویه آنتی باکتریال و توصیه های دندانپزشک از لثه های مراقبت بیشتری به عمل آید.

در برخی موارد در سه ماهه دوم، تورمی روی لثه دیده می شود که تومور حاملگی خوانده می شود. این تومورها بین دندان شکل می گیرند و به راحتی خونریزی می کنند. تجمع پلاک دلیل شکل گیری تومور است. در صورتی که دچار این عارضه شده اید، به دندانپزشک مراجعه کنید. اما خبر خوب این است که معمولا پس از تولد نوزاد مشکل به صورت خود به خود برطرف می شود.

سلامت دهان و دندان بخش مهمی از سلامت شما و جنین است. به همین دلیل، برای طی کردن یک بارداری سالم، توصیه می شود زنان سلامت دهان و دندان خود را در اولویت قرار دهند.

colgate