پیشگیری از سنگ لوزه با دهانشویه:

فهرست مطالب

احتمالا بسیاری از افراد می دانند که استفاده از دهانشویه در پیشگیری و برداشتن سنگ لوزه راهکار موثری است. اما کدام محلول ها، برای پیشگیری از سنگ لوزه با دهانشویه موثر هستند؟

باکتری ها از مهم ترین عوامل ابتلا به سنگ لوزه در افراد هستند. به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده دهانشویه ها در کشتن باکتری ها، این روش تاثیر زیادی در نتیجه درمان دارد.

با این حال، انتخاب گزینه صحیح در پیشگیری از سنگ لوزه با دهانشویه اهمیت زیادی دارد. برای این کار، نباید به هر دهانشویه ای که از قبل در کمد خود دارید، اکتفا کنید.

پیشگیری از سنگ لوزه با دهانشویه:

قرقره با محلول آب نمک، روشی ساده، ارزان و موثر در از بین بردن ارگانیسم های مضر دهان است. عمل قرقره کردن آب نمک ولرم نه تنها بوی بد دهان را از بین می برد، بلکه ممکن است به جدا شدن سنگ ها نیز کمک کند. برای این کار سر خود را به عقب ببرید و محلول را در انتهای دهان به مدت 15 ثانیه قرقره کنید.

سرکه سیب:

قرقره با محلول رقیق شده آب و سرکه سیب، دیگر روش های ارزان و موثر در مبارزه با این عارضه است.

این محلول باعث کاهش هرگونه التهاب در اطراف لوزه ها می شود. بنابراین اگر دچار اشکال در بلع شده اید، از این روش استفاده کنید.

هیدروژن پراکسید:

این یکی شاید برای شما جدید باشد. اما دهانشویه حاوی هیدروژن پراکسید ایده خوبی برای درمان سنگ لوزه و تمیز کردن دهان است.

خواص آنتی باکتریال آن به کاهش باکتری های بد دهان کمک می کند. در عین حال، حالت کف کنندگی آن در زمان قرقره کردن می تواند باعث شل شدن سنگ های لوزه شود.

در عین حال، پس از قرقره با این نوع دهانشویه، دندان های سفید تر و زیباتری خواهید داشت.

برای این کار از هیدروژن پراکسید 3 درصد استفاده کنید و آن را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید. مراقب باشید که محلول را قورت ندهید.

دهانشویه دی اکسید کلر:

برای دستیابی به بهترین نتایج، باید دهانشویه ای را انتخاب کنید که حاوی دی اکسید کلر و ترکیبات زینک باشد. این نوع دهانشویه به خنثی شدن ترکیبات سولفوری در دهان که عامل بوی بد دهان هستند کمک می کند.

این نوع دهانشویه می تواند تا چند ساعت علائم شما را تخفیف دهد و به شما احساس راحتی دهد. اطمینان حاصل کنید که دهانشویه مورد نظر شما حاوی الکل نباشد. الکل دهان را خشک می کند و موجب تکثیر باکتری، بد بو شدن دهان و افزایش احتمال ابتلا به سنگ لوزه می گردد.

منبع:

howtogetridoftonsilstones

مطالب مشابه

2 پاسخ

  1. سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون
    اما از کجا متوجه بشیم سنگ لوزه داریم یا نه؟؟ خودمون میتونیم تشخیص بدیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *