کمک به بهداشت دهان و دندان کودکان سندرم داون:

فهرست مطالب

کمک به بهداشت دهان و دندان کودکان سندرم داون اگر بیشتر نه، درست به اندازه معاینات دندانپزشکی اهمیت دارد. با این حال انجام این کار برای این کودکان می تواند بسیار دشوار باشد. درست به همین دلیل است که نقش شما به عنوان پرستار اهمیت بیشتری می یابد.

در صورتی که فرد مورد نظر شما کودک است، رعایت بهداشت دهان و دندان از پایین ترین سن بهترین زمان برای کمک به بهداشت دهان و دندان کودکان سندرم داون است. با این حال، اگر این فرد، نوجوان، بزرگسال یا فرد مسنی است به یاد داشته باشید که هرگز برای رعایت بهداشت دهان و دندان دیر نیست.

کمک به بهداشت دهان و دندان کودکان سندرم داون:

شروع کردن با مسواک بهترین راه است. دندان های خود را به همراه فرد مبتلا به سندرم داون مسواک کنید و اجازه دهید او شما را در حین انجام این کار ببیند. او باید ببیند که شما روزی دو بار دندان های خود را مسواک می زنید و به این کار اهمیت می دهید. برای این کار از مسواک نرم استفاده کنید و آن را در زاویه 45 درجه بگیرید. دندان های خود را با حرکات دایره وار بالا و پایین تمیز کنید.

نخ دندان کشیدن سخت ترین کار برای کمک به بهداشت دهان و دندان کودکان سندرم داون است. اگر بیمار علاقه ای به انجام این کار ندارد او را مجبور نکنید. اما می توانید به آنها نشان دهید که شما این کار را برای خودتان انجام می دهید. این کار شاید بتواند مشوقی برای شکستن مقاومت وی باشد.

استفاده از دهانشویه نیز می تواند به اندازه نخ دندان کشیدن چالش برانگیز باشد. غالبا در بیماران مبتلا به سندرم داون دیده شده است که تف کردن برایشان دشوار است. در صورتی که این مشکل در مورد فرد مورد نظر شما صدق می کند و او به جای تف کردن، دهانشویه را قورت می دهد، بهتر است به او دهانشویه ندهید.

زمانی که عادات بهداشت دهان و دندان را به فرد آموزش دادید، باید از تثبیت آنها در برنامه روزانه وی مطمئن شوید. حتی اگر فرد خود را در این کار درگیر نمی کند، اجازه دهید شما را ببیند که بهداشت بخشی از برنامه روزانه شماست. در نهایت روزی او نیز به شما می پیوندد.

در انجام این کار ثابت قدم و مشوق باشید و همواره اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان را به او یادآور شوید. در این مسیر، صبر مهمترین ابزار است.

مراقبت های دهان و دندان در کودکان مبتلا به سندرم داون:

افراد مبتلا به سندرم داون نیز به اندازه سایر افراد به مراقبت های دهان و دندان نیاز دارند. کمک به بهداشت دهان و دندان کودکان سندرم داون چالش برانگیز است، اما زمانی که این روند شروع شود، خواهید دید که او هر روز چیزهای جدیدتری یاد می گیرد و در این مسیر لذت بیشتری کسب خواهید کرد.

منبع:

emergencydentistsusa

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *