اطلاعاتی که دندانپزشک باید درباره شما بداند:

فهرست مطالب

زمانی که برای اولین بار به پزشک متخصص مراجعه می کنید، باید فرمی را درباره سابقه پزشکی خود پر کنید. همین امر در مورد مراجعه به دندانپزشک نیز صدق می کند. اطلاعاتی که دندانپزشک باید درباره شما بداند چیست و چرا اهمیت دارند؟

چرا دندانپزشک باید از این اطلاعات خبر داشته باشد؟

اگر به دنبال دریافت بهترین خدمات درمانی هستید، لازم است دندانپزشک تمامی اطلاعات پیشین و فعلی شما را در رابطه با وضعیت سلامتتان در اختیار داشته باشد. برخی از بیماری ها می توانند بر نوع درمان مورد نیاز برای شما تاثیر گذار باشند و در برخی موارد لازم است ملاحضات خاصی اتخاذ شود. در برخی موارد بیماری به طور مستقیم بر سلامت دهان و دندان شما تاثیر دارد، و به همین دلیل با اطلاع از آن، دندانپزشک می تواند معاینه دقیق تری از دهان و دندان به عمل آورد.

اطلاعاتی که دندانپزشک باید درباره شما بداند:

مهم تر از اطلاعاتی که دندانپزشک باید درباره شما بداند این است که در زمان تکمیل فرم صداقت داشته باشید. هر چه اطلاعات کامل تر و بیشتر باشد، بهتر است. با هر بار مراجعه می توانید اطلاعات خود را به روز کنید. برخی از اطلاعاتی که دندانپزشک باید درباره شما بداند عبارتند از:

  • مشکلات قلبی
  • آسم
  • وجود پیس میکر
  • تشنج و صرع
  • آلرژی
  • تعویض مفاصل
  • بیماری های خود ایمنی

داروها چطور؟

علاوه بر اطلاعات مربوط به سابقه پزشکی خود، لازم است که تمامی اطلاعات دارویی را نیز در اختیار دندانپزشک خود قرار دهید. داروهای تجویزی و بدون نسخه و نیز داروهای گیاهی می توانند بر سلامت دهان و دندان شما تاثیر داشته باشند. برای مثال، خشکی دهان عارضه رایج بسیاری از داروهاست و ریسک ابتلا به پوسیدگی دندان را افزایش می دهد. هر چند پوسیدگی دندان به سادگی با پر کردن سطحی دندان قابل درمان است، اما عدم مراجعه به موقع می تواند موجب پیشرفت بیماری و نیاز به عصب کشی شود.

چرا فرم سابقه دندانپزشکی در مورد مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر سوال می کند؟

با وجودی که ارائه این اطلاعات برای برخی از افراد راحت نیست، اما با وجود این اطلاعات، دندانپزشک می تواند ریسک ابتلا به برخی بیماری های شدید دهان و دندان را ارزیابی کند. برای مثال، سیگار کشیدن می تواند باعث ابتلا به سرطان دهان یا بیماری لثه شود. به علاوه، مصرف الکل نیز می تواند ریسک ابتلا به بیماری لثه را افزایش دهد. اطلاع از مصرف برخی مواد مخدر برای دندانپزشک اهمیت دارد، زیرا ممکن است با داروی بی حسی موضعی تداخل ایجاد کرده و موجب نامنظمی ضربان قلب شود. این عارضه بسیار خطرناک است و می تواند موجب مرگ بیمار شود.

منبع:

tuscaloosadentist

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *