انواع محصولات نمایانگر پلاک دندان:

فهرست مطالب

تمیز شدن کامل دندان ها به پیشگیری از بروز بیماری های دهان و دندان و جلوگیری از پوسیده شدن دندان کمک می کند. پلاک دندان فیلم بی رنگی از باکتری و بقایای مواد غذایی است که به دندان، فضای بین دندان ها و زیر خط لثه می چسبد. عدم حذف پلاک دندان، به تبدیل شدن آن به تارتار می انجامد. تارتار پلاک سخت شده ای است که باعث التهاب لثه و تخریب مینای دندان می شود و تنها با استفاده از جرم گیری قابل حذف است. استفاده از انواع محصولات نمایانگر پلاک دندان یکی از روش های اطمینان از تمیزی کامل دندان ها است.

انواع محصولات نمایانگر پلاک دندان:

محصولات فوق، پلاک های باقی مانده روی دندان را رنگی می کنند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن پلاک را از روی دندان برداشته و از تکثیر باکتری و تخریب دندان توسط اسید پیشگیری می کند.

چرا باید این کار انجام شود؟

پلاک هر روز روی دندان شکل می گیرد و باید از روی آن برداشته شود. پلاک بین دندان و شکاف های تاج دندان مخفی می شود و موجب پوسیدگی آن می گردد. اطمینان از رفع پلاک در برخی افراد مانند  بیماران تحت درمان با ارتودنسی و کودکانی که به تازگی مسواک زدن را شروع کرده اند، ضرورت بیشتری دارد.

نحوه استفاده:

ابتدا دندان های خود را به طریق همیشه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. سپس طبق دستورالعمل روی بسته بندی از یکی از انواع محصولات نمایانگر پلاک دندان استفاده کنید. به طور کلی قرص های نمایانگر پلاک دندان را باید بجوید تا با بزاق دهان مخلوط شوند. سپس مخلوط را 30 ثانیه در دهان خود قرقره کرده و آن را تف کنید. محلول نمایانگر پلاک دندان را نیز باید به مدت 30 ثانیه در دهان خود قرقره کرده و سپس تف کنید. در صورتی که از سواب استفاده می کنید، باید آن را طبق دستورالعمل روی دندان های خود بکشید تا محل تجمع پلاک مشخص شود.

دهان خود را با آب بشویید. دندان های خود را با آیینه مخصوص دندانپزشکی بررسی کنید. وجود لکه های آبی و قرمز نشانه ای از پلاک دندان است. در محل مورد نظر دوباره از مسواک و نخ دندان استفاده کنید تا لکه ها از بین بروند. استفاده از این محصولات به شما در شناسایی نقاطی کمک می کند که آنها را به خوبی تمیز نمی کنید.

استفاده از این محصولات چه حسی دارد؟

به طور کلی استفاده از هیچ یک از محصولات فوق موجب ناراحتی شما نخواهد شد. این محصولات دارای طعم دهنده های مطلوبی هستند.

عوارض:

به دلیل وجود رنگدانه های گیاهی، تا یک روز پس از استفاده از این محصولات ممکن است زبان و دهان شما قرمز باشد. اما این رنگ ها بی ضرر بوده و مشکلی برای شما به وجود نخواهد آورد. بسیاری از افراد از این محصولات موقع خواب استفاده می کنند تا لکه های باقی مانده در دهان تا صبح روز بعد از بین رفته باشد.

در این محصولات از رنگدانه های قرمز استفاده شده است که ممکن است موجب لکه شدن لباس شما شوند. اگر به برخی رنگ های خوراکی حساسیت دارید، پیش از استفاده از این محصولات با پزشک خود مشورت کنید.

به جز موارد فوق، هیچ گونه عوارض خطرناکی برای این دسته محصولات گزارش نشده است.

منبع:

webmd

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *