اوزون درمانی در دندانپزشکی: پیشرفت های مدرن

اوزون درمانی در دندانپزشکی کاربرد و مزایای زیادی دارد که تا پیش از این شناخته نشده بود. به طور کلی، امروزه اوزون درمانی از روش های ارجح برای رفع حساسیت دندان، برطرف کردن عفونت و استریل کردن دندان برای عصب کشی است.

این روش از پیشرفت های جدید در حوزه دندانپزشکی است که با فراگیری آن می تواند تا حد زیادی به دندانپزشکان و بیماران کمک کند. در ادامه مزایا و کاربردهای این روش را در دندانپزشکی بررسی می کنیم.

مزایای اوزون درمانی در دندانپزشکی:

اوزون تنها درمانی است که می تواند به طور کامل دندان را از باکتری های عامل عفونت پاکسازی کند. در صورتی که عفونت به صورت عمیق نفوذ کرده باشد می توان دندان را به طور کامل تمیز کرد و برای پیشگیری از ابتلای مجدد آن، از روکش یا سیلانت استفاده کرد.

یکی از مزایای اوزون درمانی در دندانپزشکی این است حساسیت دندان را پس از برداشتن پوسیدگی کاهش می دهد و استریل کردن دندان امکان بازگشت عفونت حتی پس از عصب کشی را کاهش می دهد. در نتیجه موفقیت درمان تا حد زیادی بالا می رود.

از این روش پیش از قرار دادن تاج یا روکش روی دندان یا سیلانت کردن دندان استفاده می شود. از آنجا که دائما دهان در حال تولید بزاق است، بنابراین اطمینان از حذف کامل باکتری ها از محل درمان دشوار است. این روش تضمین می کند که تمام سطوح دندان و ناحیه اطراف از باکتری استریل شده است.

سایر کاربردها:

بیماری پریودنتال:

از اوزون درمانی می توان برای درمان بیماری های لثه و رفع آن استفاده کرد. بیماری های لثه در ابتدا در اثر نفوذ باکتری به وجود می آیند و برطرف کردن باکتری از زیر خط لثه دشوار است.

کاهش حساسیت:

اوزون می تواند در تقویت ساختار دندان و بازگشت کلسیم به آن نقش مهمی بازی کند. در نتیجه باعث کاهش حساسیت دندان به دماهای شدید می شود.

ایمنی:

اوزون هیچ گونه تداخلی با سایر داروها و روش های درمانی ندارد. این روش از هر جهت ایمن است و امکان ندارد که شما به اوزون حساسیت داشته باشید زیرا کسی در جهان نیست که به اکسیژن حساسیت داشته باشد!

این روش کاملا برای بیماران مطلوب است زیرا بدون درد انجام می گیرد و طول دوره درمان در مطب دندانپزشکی را تا حد زیادی کاهش می دهد. سرعت بهبودی پس از درمان بسیار سریع تر از سایر روش هاست و موفقیت درمان کاملا تضمین شده است.

marindentalwellness