باورهای غلط درباره دندانپزشکی زیبایی:

فهرست مطالب

تا به حال بارها به علل مختلف به دندانپزشکی مراجعه کرده اید، اما حضور شما برای زیبایی دندان ها کمی متفاوت از دیگر مسائل دهان و دندان است. شاید همه افراد تجربه مراجعه برای روش های درمانی دندانپزشکی زیبایی را نداشته باشند. همین مسئله باعث شکل گیری باورهای غلط درباره دندانپزشکی زیبایی شده است، که در ادامه تلاش می کنیم آنها را اصلاح کنیم.

باورهای غلط درباره دندانپزشکی زیبایی:

احتمالا خیلی گران است:

شاید شما هم تصور می کنید تمام درمان های حوزه دندانپزشکی زیبایی گران هستند و هر کسی توان انجام آنها را ندارد. این یکی از باورهای غلط درباره دندانپزشکی زیبایی است که از واقعیتی در گذشته نشات می گیرد که دندانپزشکی زیبایی یک درمان لاکچری بود که تنها ثروتمندان می توانستند از آن استفاده کنند. شاید دیدن تصاویر لبخند زیبایی بازیگران و دندان های سفید و مرتب آنها نیز به شما چنین تصوری بدهد. اما با وجود پیشرفت های تکنولوژی در سال های اخیر، این باور دیگر صدق نمی کند. روش های درمانی متعددی وجود دارد که هر یک می توانند با توجه به نیاز شما در قیمت های مختلف برای شما اجرا شوند. به علاوه، بسیاری از این روش های درمانی در چند جلسه اجرا می شوند و در هر جلسه بخشی از هزینه های درمان را پرداخت خواهید کرد. هزینه درمان هایی مانند سفید کردن دندان کاملا به صرفه است.

برای مثال هر چند ارتودنسی درمان گرانی به شمار می رود، اما در برخی از بیماران که دچار درهم ریختگی خفیف دندان هستند، می توان از لمینت دندان برای پوشش ناهنجاری و زیبایی لبخند استفاده کرد.

برای زیبایی لبخند خود اسیر باورهای نادرست نشوید. یک معاینه می تواند چندین روش درمانی پیش روی شما قرار دهد که می توانید با توجه به بودجه خود از آنها استفاده کنید.

آماده یک درمان تهاجمی و دردناک باشید:

تمام درمان های حوزه دندانپزشکی زیبایی پیچیده نیستند. در واقع، بسیاری از آنها اصلا تهاجمی نیست. بسته به هدف شما، شاید بتوانید دندان های رویایی خود را طی یک یا دو جلسه، بدون نیاز به حذف بخشی از مینای دندان یا هیچ گونه نیاز به جراحی، به دست آورید.

با این حال، اگر به دلیل ترس از درد یا اضطراب در مورد مراجعه به دندانپزشک تردید دارید، ما با استفاده از روش های مدرن سدیشن می توانیم تجربه راحت و بهتری را برای شما رقم بزنیم.

در خانه هم می توانید دندان هایی به درخشندگی مروارید داشته باشید:

یکی از باورهای غلط درباره دندانپزشکی زیبایی این است که با استفاده از محصولات موجود در داروخانه می توانید به نتایج مشابه سفید کردن دندان در مطب برسید. با توجه به حجم محصولات سفید کننده در بازار، شاید به خود می گویید می توانید به تنهایی به این هدف برسید.

با اطمینان به شما می گوییم، نتیجه استفاده از هیچ یک از روش های سفید کردن دندان در خانه به گرد پای سفید کردن دندان در مطب دندانپزشک هم نمی رسد. از سوی دیگر، با استفاده نادرست از محصولات حاوی ماده بلیچینگ ممکن است به مینای دندان خود آسیب بزنید و دچار حساسیت دندان یا آسیب به بافت نرم شوید. تنها یک دندانپزشک ماهر و باتجربه می تواند از انواع ژل های قدرتمند و تکنیک های پیشرفته برای سفید کردن ایمن و موثر دندان های شما استفاده کند.

دندانپزشکی زیبایی به دندان و مینای آن آسیب می زند:

دندانپزشکان به خوبی می دانند چطور باید از روش ها و مواد مورد نظر خود بدون آسیب زدن به دندان استفاده کنند. آنها از هر درمانی که ممکن است به شما آسیب بزند، اجتناب می کنند. در واقع، برعکس باورهای غلط درباره دندانپزشکی زیبایی که رایج هستند، برخی از روش ها مانند اینله و انله از دندان های طبیعی شما حفاظت می کنند.

دندانپزشکی زیبایی تنها به زیبایی دندان ها مربوط می شود:

هر چند دندانپزشکی زیبایی بیشتر به خدمات و درمان های زیبایی دندان مربوط می شود، اما در عین حال کارکرد دندان ها را نیز بهبود می بخشد. هر چند هدف اولیه از اجرای روش هایی مانند ایمپلنت ایجاد لبخندی زیباست، اما در نهایت باعث می شود کارکرد دندان ها بهتر شود. بیمار بهتر می تواند بجود و حرف بزند. هدف نهایی دندانپزشکی زیبایی بهبود سلامت بیمار است. بنابراین دچار یکی از دیگر باورهای غلط درباره دندانپزشکی زیبایی نشوید که این روش کاری برای سلامت بیمار انجام نمی دهد بنابراین اجرای آن ضرورتی در زندگی شما ندارد.

دندانپزشکی زیبایی به ایمپلنت دندان محدود است:

بله، درست است. دندانپزشکی زیبایی شامل درمان ایمپلنت دندان می شود. در واقع، ایمپلنت های دندان بخش بزرگی از حوزه دندانپزشکی زیبایی را تشکیل می دهند. اما این حوزه درمانی کارهای بیشتری می تواند برای زیبایی و سلامت شما انجام دهد. روش هایی مانند سفید کردن دندان، درمان TMD، ونیر، روکش دندان، جایگزینی دندان ها از دست رفته با استفاده از بریج، روش های All-on-4 و بسیاری دیگر در این حوزه انجام می شود.

پس از درمان هرگز به نتیجه بسیار عالی دست نخواهید یافت:

بین نتیجه بی نقص و نتیجه غیر طبیعی تفاوت وجود دارد. به عبارت دیگر، گاهی نتیجه یک درمان به قدری عالی است که غیر طبیعی به نظر می رسد. مواردی نیز وجود دارد که ونیر به قدری ضعیف نصب شده است که خط لثه را به خوبی پوشش نمی دهد و همانند دندان مصنوعی به نظر می رسد.

درمان باید لبخند شما را طبیعی و زیبا کند. نتایجی که بیش از حد غیر طبیعی هستند، ممکن است حاصل درخواست و اصرار بیمار باشد. ما در کلینیک دندانپزشکی یوسف آباد به شما این اطمینان را می دهیم که زیبایی لبخند شما طبیعی ترین شکل ممکن را داشته باشد.

تمامی دندانپزشکان می توانند درمان های زیبایی را انجام دهند:

برای انجام درمان های زیبایی لازم است که دندانپزشکان دوره های تکمیلی را طی کنند. دندانپزشکی زیبایی همان طور که از اسمش پیداست، نوعی هنر به شمار می رود. بخشی از نتیجه حاصله به هنر و تجربه دندانپزشک شما بستگی دارد. پیش از انتخاب کلینیک دندانپزشکی و دندانپزشک، از مهارت و رضایت مراجعان آنها اطمینان حاصل کنید.

باورهای غلط درباره دندانپزشکی زیبایی: مشاوره شوید!‎

اجازه ندهید باورهای غلط درباره دندانپزشکی زیبایی فرصت دریافت مشاوره و خدمات درمانی را از شما بگیرند. گرفتن یک نوبت از یک دندانپزشک ماهر در این زمینه می تواند زیبایی و سلامت شما را تا حد زیادی ارتقا دهد.

منبع:

studiobsmiles

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *