براکت های شش ماهه: ارتودنسی سریع

فهرست مطالب

براکت های شش ماهه انقلابی در خدمات ارتودنسی برای بزرگسالان ایجاد کرد که تا الان بر این باور بودند که باید دو سال براکت های ثابت را تحمل کنند. تاکنون، اگر دندان های نامرتبی داشتید، باید تنها بین ونیرهای سرامیکی و براکت های بلند مدت مرسوم انتخاب می کردید.

ارتودنسی های بلند مدت مرسوم ممکن است یک تا دو سال و یا حتی در مواردی بیشتر، زمان نیاز داشته باشند تا تمام دندان ها را مرتب کنند. به طبع، بسیاری از بزرگسالان تمایلی ندارند تا مدت طولانی براکت داشته باشند. با این حال، هنوز هم براکت های مرسوم جایگاه خود را دارند.

براکت های شش ماهه مخصوص بزرگسالان در بسیاری موارد گزینه بهتری نسبت به دو مورد قبلی هستند.

ظاهر براکت های شش ماهه چگونه است؟

ممکن است در ذهنتان لبخندی با سیم های فلزی تداعی شود. اما در ارتودنسی با براکت های شش ماهه از براکت ها و سیم های همرنگ دندان (سفید) استفاده می شود. این براکت ها به راحتی قابل رؤیت نیستند.

براکت های شش ماهه برای تصحیح فضاها، فواصل، نامرتبی یا شلوغی دندان ها مناسب هستند. اگر هنگام لبخند زدن دندان هایتان نامرتب جلوه می کند، براکت های شش ماهه بهترین راه حل برای شما هستند.

آیا براکت های شش ماهه همانند براکت های معمول هستند؟

براکت های شش ماهه از این لحاظ که با براکت و سیم ارتباط دارند شبیه ارتودنسی های مرسوم بزرگسالان هستند. مکانیسم حرکت دندان ها نیز یکسان است. تفاوت بین براکت های شش ماهه و براکت های مرسوم در هدف درمان است. در براکت های شش ماهه، تمرکز تنها بر روی دندان هایی است که در لبخند دیده می شوند. هدف براکت های شش ماهه این است که به شما لبخندی بدهد که مدت ها به آن افتخار کنید. این نوع از ارتودنسی، مسائل زیبایی را مورد ملاحظه قرار می دهد.

بسیاری از مردم هنگام جویدن غذا مشکلی ندارند. کارکرد دندان های آن ها بسیار خوب بوده و دندان هایشان به طرز مناسبی روی هم قرار می گیرند. براکت های شش ماهه سریع تر از براکت های مرسوم به پایان می رسند، زیرا هدف، تغییر مکان دندان ها نیست. براکت های بلند مدت مرسوم مدت زیادی طول می کشند تا طرز قرارگیری دندان های عقبی را تصحیح کنند.

آیا واقعا فقط شش ماه طول می کشند؟

در اکثر مواد استفاده از براکت شش ماهه، حدود شش ماه زمان نیاز است. در مواردی ممکن است نیاز به زمان کمتری باشد. گاهی نیز ممکن است بیشتر از شش ماه زمان نیاز باشد. در مواردی که نیاز به زمان بیشتری دارند، برای رسیدن به اهداف درمان، نهایتاً تا 9 ماه زمان نیاز است. اما اکثریت موارد، شش ماه زمان می برند.

آیا براکت شش ماهه باعث آسیب به دندان می شوند؟

براکت شش ماهه برای جابجایی دندان ها با همان سرعت براکت های مرسوم، از نیرویی ملایم و ایمن استفاده می کنند. دندان ها سریع تر جابجا نمی شوند. تفاوت میان براکت های شش ماهه و براکت های مرسوم این است که درمان در براکت های شش ماهه زودتر به اتمام می رسد. دندان های جلویی شما (که در لبخند دیده می شوند) سریع تر از دندان های عقبی حرکت می کنند. براکت های مرسوم زمان بیشتری احتیاج دارند، زیرا باید طرز قرارگیری دندان های عقبی را نیز تغییر دهند. در براکت های شش ماهه هدف تصحیح طرز قرارگیری دندان های عقبی نیست، به همین دلیل زمانی که دندان های جلویی مرتب شده و لبخند ظاهر زیبایی گرفت درمان متوقف می شود. بنابراین، سرعت حرکت دندان ها یکسان است، اما کل زمان درمان حدود شش ماه یعنی زودتر از درمان های معمول است.

منبع

dentanet

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *