برداشتن بریس ارتودنسی: مراقبت های کلی

فهرست مطالب

چیزی نمانده است. دیگر نیازی نیست لبخند خود را مخفی کنید یا به خاطر دندان های خود خجالت بکشید. می توانید از ته دل بخندید و دندان های خود را به همه نشان دهید. اکنون زیبایی لبخند و سلامت دندان های شما بهبود یافته است. اما اگر می خواهید این لبخند زیبا را حفظ کنید، در چند روز، هفته و ماه های آینده باید چند کار را پس از برداشتن بریس ارتودنسی انجام دهید.

انتظارات پس از برداشتن بریس ارتودنسی:

قبل از اینکه به بایدها و نباید های برداشتن بریس ارتودنسی بپردازیم، باید به چند چیز توجه کنید. اولین چیز حساسیت دندان هایتان است که برای چند روز یا چند هفته آینده ادامه می یابد. در نتیجه هر چند خوردن غذاهای ترد و چسبناک وسوسه انگیز است، اما باید فعلا از آنها چشم پوشی کنید. به هر حال، دندان هایتان باید کم کم به موقعیت جدید خود و غذاهای جدید عادت کنند.

استفاده از ریتینر پس از برداشتن بریس ارتودنسی:

می دانیم که دیگر نمی توانید تحمل کنید. اما باید پس از خاتمه درمان لبخند زیبای خود را حفظ کنید در غیر این صورت احتمال حرکت دندان ها به محل قبلی وجود دارد. در موارد نادر حتی ممکن است دندان ها لق شوند. شما که نمی خواهید درمان ارتودنسی از نو شروع شود؟ بنابراین تا زمانی که دندانپزشک توصیه کرده است باید از ریتینر مخصوص خود استفاده کنید.

ریتینر توسط قالب گیری تهیه می شود بنابراین در طول استفاده از آن احساس راحتی خواهید کرد. در ابتدا ممکن است با افزایش ترشح بزاق رو به رو شوید. اما این امر طبیعی است و کم کم از بین می رود. صحبت کردن با ریتینر نیز در ابتدا کمی دشوار است و با تمرین کردن حل می شود. ریتینر خود را با آب و در صورت تجویز دندانپزشک با خمیردندان تمیز کنید. ریتینر را در آب نگه دارید تا خشک نشود. در مواقعی که از آن استفاده نمی کنید، آن را در جعبه مخصوص نگهداری کنید.

مواد غذایی مجاز:

از مصرف غذاهای خیلی سرد یا گرم دوری کنید. دندان های شما اکنون حساس هستند. بنابراین بهتر است از تشدید آن خودداری کنید. بهتر است تا مدتی از مصرف غذاهای چسبناک و ترد نیز دوری کنید.

سفید کردن دندان ها:

می دانیم که بعد از دیدن ظاهر جدید دندان های خود، مشتاق سفید کردن آنها هستید. اما به دلیل حساسیت موقت دندان ها بهتر است حداقل یک یا دو ماه صبر کنید. استفاده از محصولات سفید کننده دندان در این زمان می تواند حساسیت دندان های شما را تشدید کند و موجب ناراحتی شما شود.

مدت کوتاهی پس از اتمام درمان، ملاقاتی را با دندانپزشک خود تنظیم کنید تا پلاک های روی دندان تمیز شود و از عدم وجود بیماری دهان و دندان اطمینان حاصل شود. هر روز نخ دندان بکشید و مسواک بزنید. ریتینر خود را طبق دستور دندانپزشک تمیز کنید و هر هفته آن را ضد عفونی کنید.

منبع

braces-braces

مطالب مشابه

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *