تمیز کردن الاینر شفاف: بهداشت دهان و دندان

فهرست مطالب

تمیز کردن الاینر شفاف برای پیشگیری از تجمع باکتری ها در آن ضروری است. در ادامه اصول این کار آمده است. یکی از مهم ترین مزایای درمان با الاینر، شفاف بودن آن است. اما اگر الاینر تمیز نباشد، هر کسی می تواند آن را در دهان شما ببیند.

اگر الاینر خود را تمیز نکنید، باکتری ها در آن تکثیر می شوند و این امر به بوی بد دهان و تغییر رنگ آن می انجامد. همانند دندان، رعایت بهداشت الاینر نیز ضروری است. در این مطلب، اصول تمیز کردن الاینر شفاف را با هم مرور می کنید تا الاینر شما مثل روز اول براق بماند.

اصول تمیز کردن الاینر شفاف:

هر روز تمیز کنید:

آیا می دانستید هر شب که به خواب می روید، میلیون ها باکتری در دهان شما تکثیر می شوند؟ برای پیشگیری از باقی ماندن باکتری ها روی تری دندان، باید هر روز آن را تمیز کنید.

راحت ترین راه برای تمیز کردن الاینر شفاف این است که آن را در برنامه صبحگاهی خود اضافه کنید. هر روز صبح که دندان های خود را مسواک می کنید، الاینر را نیز مسواک کنید.

پس از هر بار مصرف مواد غذایی، الاینر خود را با آب بشویید. برای پیشگیری از تجمع باکتری، الاینر را با صابون ملایم تمیز کنید.

الاینر خود را با مسواک نرم و صابون بدون بو تمیز کنید.

در صورتی که مایل به استفاده از محلول تمیز کننده هستید، اطمینان یابید که فاقد رنگ و مواد شوینده قوی باشد. این نوع محصولات می توانند به تری الاینر شما آسیب وارد کنند یا باعث تغییر رنگ آن شود.

از تمیز کردن الاینر شفاف خود با آب گرم یا داغ خودداری کنید. الاینرها از پلاستیک ساخته شده اند و آب گرم می تواند باعث تغییر شکل آن شود.

تمیز کردن عمیق:

برای تمیز کردن کامل الاینر، تری دندان خود را در محلول تمیز کننده دندان مصنوعی قرار دهید. در عین حال، می توانید از محصولات تمیز کننده مخصوص الاینر استفاده کنید.

سایر روش های تمیز کردن الاینر شفاف عبارتند از:

سرکه:

در صورتی که محلول تمیز کننده ندارید، می توانید سرکه را جایگزین کنید. سرکه طبیعی ترین محلول برای کشتن باکتری است. پیش از قرار دادن الاینر در دهان خود آن را کاملا بشویید تا مزه آن از بین برود.

پس از قرار دادن الاینر در محلول سرکه، از مسواکی با برس نرم برای برداشتن پلاک از روی آن استفاده کنید.

آن را در محفظه خود قرار دهید:

رها کردن تری الاینر در معرض هوای آزاد می تواند باعث تغییر رنگ و تکثیر باکتری در آن شود. در عین حال، احتمال شکستن و گم شدن آن نیز وجود دارد.

منبع:

abdoneyortho

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *