جرم گیری دندان: هر چند وقت یکبار باید انجام گیرد؟

فهرست مطالب

جرم گیری دندان هر چند وقت یکبار باید انجام گیرد؟ هنگامی که برای تمیز کردن دندان ها به دندان پزشک مراجعه می کنند، اغلب جرم گیری و پولیش دندان را با هم انجام می دهند. هر دو به تمیز شدن دندان ها و حذف پلاک های شکل یافته در طول زمان کمک می کنند. اما برخی افراد نیز تمایلی به مراجعه به دندان پزشک ندارند یا از آن هراس دارند. با این حال، عدم جرم گیری دندان می تواند به تشکیل پلاک سخت بر روی دندان ختم شود که می تواند باعث تخریب مینای دندان و در نهایت پوسیدگی دندان شود.

جرم گیری دندان: فواصل توصیه شده

دندانپزشکان معمولا توصیه می کنند که هر شش ماه دندان های خود را جرم گیری کنید. بدین ترتیب تارتار روی دندان را که دیگر خود قادر به حذف آن نیستید و یا به آن دسترسی ندارید از بین می برید. حتی اگر به خوبی مسواک بزنید و هر شب نخ دندان بکشید، باز هم مکان هایی در دندان وجود خواهند داشت که به طور کامل تمیز نخواهند شد. تارتار همان پلاک دندان است که در اثر تمیز نشدن، پس از مدتی سخت می شود. پلاک توسط مسواک برداشته می شود. اما زدودن تارتار تنها به دست دندانپزشک امکان پذیر است. پلاک و تارتار موجب التهاب لثه،خونریزی لثه، و پوسیدگی دندان می شوند.

جرم گیری دندان: روند انجام کار

جرم گیری دندان بسته به سلیقه دندان پزشک به روش های مختلف انجام می شود.

گاهی اوقات جرم گیری دندان با دستگاه مافوق صوت انجام می شود. ارتعاشات حاصل از دستگاه چنان سریع است که تارتار سست شده و پس از آن به راحتی با واتر جت تمیز می شوند. واترجت یکی از ابزارهای دندانپزشکی است که با اسپری کردن پر فشار آب موجب برداشتن پلاک و بقایای غذا از بین دندان می شود. دستگاه مافوق صوت جرم گیری صدای زمزمه مانندی دارد، اما وقتی در دهان قرار می گیرد صدا کمی شدت می یابد.

روش دیگر جرم گیری دندان توسط ابزار دستی انجام می شود. این ابزار کوچک در نواحی دندان که دور از دسترس شما قرار داشته اند، می رود و تارتارهای شکل یافته روی دندان را برمی دارد.

پس از جرم گیری، دندان ها پولیش می شوند تا ظاهر صیقلی تری به خود بگیرند. تمام این مراحل در نهایت دندان های شما را سفیدتر، تمیزتر و درخشان تر می کنند. در نتیجه شما حس بهتری نسبت به دندان های خود خواهید داشت.

نتیجه گیری:

کل این فرآیند سریع و آسان است، و هیچ آسیبی به شما نمی زند. پس از جرم گیری، بروز کمی حساسیت در دندان ها طبیعی است. اما پس از چند روز این عارضه برطرف می شود. جرم گیری به انجام دقیق تر معاینه دندان و مشخص شدن احتمال پوسیدگی دندان در زیر تارتار کمک می کند.

پس از انجام جرم گیری دندان دیگر از لبخند زدن هراسی نخواهید داشت. انتخاب روش جرم گیری معمولا به تصمیم شما نیست و بسته به شرایط دندان ها دندان پزشک در این مورد به شما مشاوره می دهد. در صورتی که به جرم گیری و معاینه دندان های خود نیاز دارید، با کلینیک دندانپزشکی یوسف آباد تماس بگیرید.

منبع

newmanfamilydental

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *