خمیر دندان اطفال: سوالات مرتبط

فهرست مطالب

سوال: کودک 3 ساله ای دارم که به تازگی استفاده از خمیر دندان اطفال را شروع کرده است. روی بسته بندی آن نوشته شده قورت ندهید. اما بیشتر کودکان این کار را انجام می دهند. آیا قورت دادن خمیر دندان برای کودک بد است؟ آیا گزینه بهتری وجود دارد؟

پاسخ:

زمانی که کودک خمیر دندان را قورت می دهد، سطح فلوراید در خون او افزایش می یابد و این امر به طور منفی بر رشد دندان های وی تاثیر می گذارد.

بنابراین اگر مقدار زیادی از فلوراید وارد خون شما شود، می تواند در کار سلول های در حال شکل گیری دندان های دائمی اختلال ایجاد کند.

تف کردن خمیر دندان به حفظ اثرات مثبت دوز پایین فلوراید کمک می کند.

آیا خمیردندانی وجود دارد که بهتر از نوع دیگر باشد؟

خمیر دندان اطفال به دلایل فوق دارای دوز پایین تری از فلوراید هستند. بنابراین بهترین کار خرید خمیر دندان مناسب سن کودک و دنبال کردن دستورالعمل های ذکر شده روی بسته بندی است.

اولین دندان نوزاد معولا در سن 6 ماهگی بیرون می زند. و درست در همین مرحله است که دندان دائمی پیش شروع به شکل گیری در زیر لثه می کند.

روند شکل گیری دندان دائمی در زیر لثه حدود 5 سال طول می کشد و در این مدت ممکن است تحت تاثیر سطح بالای فلوراید قرار گیرد. تا سن 6 تا 7 سالگی از خمیر دندان اطفال مناسب سن کودک استفاده کنید.

خمیر دندان اطفال ارگانیک چطور؟

خمیر دندان های ارگانیک زیادی در بازار وجود دارد که هر یک دارای مواد تشکیل دهنده منحصر به خود هستند. همین امر نظر دهی در مورد آنها را دشوار ساخته است.

بسیاری از این خمیر دندان ها فاقد فلوراید هستند که محافظت لازم را از دندان به عمل نمی آورند.

با این حال، خمیر دندان تنها بخشی از پازل سلامت دهان و دندان است. در صورتی که سبک زندگی و رژیم غذایی سالمی داشته باشید، از مصرف شکر دوری کنید و آب آشامیدنی شما حاوی مقدار کافی فلوراید باشد، خمیر دندان های ارگانیک نیز می توانند برای شما کافی باشند.

سایر گزینه ها:

جدیدترین محصولی که به تازگی معرفی شده است خمیر دندان های پروبیوتیک است. درست همانند محصولات پروبیوتیک که برای حفط تعادل باکتری های معده استفاده می شود، این نوع خمیر دندان نیز برای حفظ تعادل باکتری های دهان و دور دندان ساخته شده است.

معایب این محصول طعم بد و گران بودن آن است که ممکن است استفاده از آن را برای اطفال دشوار سازد.

منبع:

todaysdentistry

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *