درمان حفره خشک پس از کشیدن دندان:

حفره خشک چیست و درمان حفره خشک پس از کشیدن دندان به چه صورت انجام می شود؟ گاهی این عارضه پس از کشیدن دندان به خصوص دندان عقل دیده می شود. عارضه اغلب در فک پایین رخ می دهد. درست زمانی که فکر می کنید از شر یک دندان پوسیده خلاص شده اید، درد شدیدی در صورتتان می پیچد. زمانی که لخته از روی محل زخم برداشته می شود، استخوان و پایانه های عصبی در محیط دهان قرار می گیرند و باعث درد شدید می شوند. در صورتی که این اتفاق برای شما افتاده است، باید هر چه سریع تر به دندانپزشک مراجعه کنید.

درمان حفره خشک پس از کشیدن دندان:

درمان حفره خشک پس از کشیدن دندان شامل شستشوی محل با محلول سالین استریل و/یا کلرهگزیدین می شود. سپس جراح یا دندانپزشک محل زخم را با پانسمان مخصوص و استریل می بندد که باید چندین بار در طول درمان حفره خشک پس از کشیدن دندان تعویض شود. این گام باعث تسکین آنی درد می شود و روند بهبودی به سرعت آغاز می شود.

برای درمان حفره خشک پس از کشیدن دندان لازم است که به مصرف داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک ادامه دهید. به علاوه لازم است از دستورالعمل دندانپزشک برای کاهش تورم پیروی کنید. در عین حال، لازم است از دستورالعمل دندانپزشک خود برای تمیز کردن محل زخم پیروی کنید. این دستورالعمل ها ممکن است شامل استفاده از سرنگ آب گرم برای تمیز کردن ذرات غذا و باکتری ها شود.

در طول درمان حفره خشک پس از کشیدن دندان لازم است بهداشت دهان و دندان سایر نقاط دهان خود را رعایت کنید. روزی دو بار باید مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. به اطراف محل حفره خشک، باید توجه ویژه ای بکنید.

زمانی که حفره خشک درمان شود، درد و ناراتی به تدریج از بین می رود.

حفره خشک عارضه ای دردناک اما تا حد زیادی قابل پیشگیری است. نکته اصلی رعایت بهداشت دهان و دندان و عدم لمس لخته روی محل زخم است.

colgate