درمان خونریزی لثه: راه حل های ساده

فهرست مطالب

هر چند مقدار کمی خونریزی روی برس مسواک مسئله مهمی نیست، اما اگر لثه های شما دائما خونریزی می کنند نباید موضوع را نادیده بگیرید. با درمان خونریزی لثه می توانید به بهبود بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از مشکلات جدی کمک کنید.

مراحل اول در درمان خونریزی لثه:

مهم ترین دلیل خونریزی لثه تجمع پلاک در اطراف خط لثه است. زمانی که پلاک به صورت مرتب از روی دندان برداشته نمی شود، به تارتار تبدیل می شود و موجب التهاب لثه و خونریزی می شود. ماندن طولانی مدت تارتار روی دندان باعث ابتلا به فرم پیشرفته بیماری لثه می شود. رعایت بهداشت دهان و دندان بهترین راه برای کاهش پلاک روی دندان و درمان خونریزی لثه است.

برای این کار روزی دو بار با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. هر روز دندان های خود را نخ دندان بکشید. گاهی با مرتب نخ دندان کشیدن می توانید خونریزی لثه را متوقف کنید. و البته طبق برنامه ای منظم به دندانپزشک مراجعه کنید و دندان های خود را جرم گیری کنید.

به ابزارهای خود نگاهی بیاندازید:

اگر به طور مرتب مسواک می زنید و نخ دندان می کشید و به طور منظم به دندانپزشک مراجعه می کنید، شاید ابزارهای شما موجب خونریزی شده اند. هر چند به نظر می رسد که استفاده از یک مسواک با برس هارد بهتر می تواند دندان ها را تمیز کند، اما این برس باعث التهاب لثه می شود. بنابراین تعویض مسواک هارد به مسواک سافت می تواند مشکل را برطرف کند.

رعایت رژیم غذایی سالم:

آنچه می خورید نقش زیادی در درمان خونریزی لثه دارد. غذاهایی که حاوی مقدار زیادی شکر و کربوهیدرات هستند می توانند ریسک ابتلا به بیماری های لثه را افزایش دهد. برای درمان خونریزی لثه از غذاهایی با محتوای شکر کم و غنی از مواد مغذی مانند سبزیجات استفاده کنید. لازم نیست مصرف شکر را در زندگی خود قطع کنید. کافی است در این کار اعتدال را رعایت کنید و پس از مصرف این مواد غذایی دندان های خود را مسواک بزنید.

 مراجعه به دندان پزشک:

در صورتی که تغییر عادات بهداشت دهان و دندان، تغییر داروهای مصرفی و حفظ رژیم غذایی سالم تاثیری در درمان خونریزی لثه نداشت، گام بعدی مراجعه به دندانپزشک است. دندانپزشک می تواند با معاینه دندان ها عامل اصلی این عارضه را تعیین کند و برنامه درمانی را برای شما آغاز کند. گاهی برای رفع مشکل، به درمان هایی مانند جرم گیری عمیق، جراحی لثه یا سایر درمان های تخصصی نیاز است.

منبع:

colgate

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *