درمان مثلث سیاه بین دندان:

فهرست مطالب

لبخند همه افراد ظاهر زیبا و بی نقصی ندارد. در این میان برخی از افراد از وجود مثلث های سیاهی بین دندان های پیشین خود رنج می برند که لبخند زدن را برای انها خجالت آور ساخته است. این مثلث های سیاه در نزدیکی خط لثه و ریشه دندان ها دیده می شوند و از علل پوسیدگی دندان در اثر عدم دسترسی مسواک به آنها هستند. در نتیجه درمان مثلث سیاه بین دندان ها برای طول عمر دندان و زیبایی لبخند بیمار از اهمیت زیادی برخوردار است.

دندان ها به صورت طبیعی ظاهری نسبتا مخروطی دارند. اما در برخی از افراد این شکل مخروطی شدت بیشتری می یابد و موجب فاصله گرفتن دندان ها از یکدیگر در قسمت خط لثه می شود. اتصال دندان ها در سطح جونده و فاصله داشتن آنها از هم در قسمت ریشه باعث دیده شدن مثلث سیاهی در خط لثه می شود.

دیگر علل دیده شدن این مثلث در پایه دندان ها عبارتند از ابتلا به تحلیل لثه، بافت نازک لثه به صورت ژنتیکی، شدید مسواک زدن و بیماری های لثه. درمان مثلث سیاه بین دندان به علت ایجاد عارضه بستگی دارد.

روش های درمان مثلث سیاه بین دندان:

مهم ترین عامل بروز مثلث سیاه بین دندان ها وجود اشکال در لثه و سلامت آنها است. بنابراین در صورتی که پیش از این دندان و لثه های شما ظاهر مناسبی داشته اند و به تازگی متوجه وجود فاصله در قسمت ریشه دندان های خود شده اید، هر چه سریع تر به پریودنتیست مراجعه کنید. استفاده از روش های جراحی لثه مانند پیوند لثه و جراحی حفره ای لثه برای درمان مثلث سیاه بین دندان محتمل است.

در مواردی که وجود فاصله بین دندان ها به دلیل در هم ریختگی و نامرتبی دندان باشد، از بریس ارتودنسی برای از بین بردن این فاصله استفاده می شود.

استفاده از ونیر یا روکش دندان نیز می تواند ظاهر دندان ها را تغییر دهد. اما این روش برای افرادی که به دندان قروچه مبتلا هستند مناسب نیست و باعث شکست درمان می شود. استفاده از مواد پر کننده هم رنگ دندان نیز برای باندینگ دندان ها در درمان این عارضه به کار می رود.

در صورتی که از ظاهر دندان های خود ناراضی هستید یا دندان های شما در قسمت خط لثه از هم فاصله دارند، برای دریافت مشاوره و درمان با متخصصان کلینیک دندانپزشکی ما تماس حاصل فرمایید. ما تلاش می کنیم بهترین گزینه را برای بهبود زیبایی لبخند شما پیشنهاد دهیم.

منبع:

faceliftdentistry

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *