درمان های زیبایی لثه: روش های مختلف

فهرست مطالب

لثه نقش مهمی در زیبایی لبخند و سلامت دندان ها دارد. بهترین دندان ها نیز بدون وجود لثه های سالم نمی توانند عمر مفیدی داشته باشند. درمان های زیبایی لثه می توانند لبخند و زیبایی صورت بیمار را بهبود ببخشند.

درمان های زیبایی لثه:

درمان لبخند لثه ای با لیزر:

لبخند لثه ای عارضه ای است که در آن بخش زیادی از لثه در موقع لبخند زدن دیده می شود. لبخند لثه ای یا خط لثه نامنظم برای بسیاری از بیماران نامطلوب است. درمان با لیزر می تواند به سرعت و بدون نیاز به جراحی مشکل را حل کند.

افزایش طول تاج دندان برای دندان های کوتاه یا لبخند لثه ای:

لبخند لثه ای یا وجود دندان های بسیار کوتاه از دیگر عوارضی هستند که با استفاده از افزایش طول تاج دندان برطرف می شوند. در این روش که از درمان های زیبایی لثه است، بافت اضافی لثه و گاهی بخشی از استخوان فک برداشته می شود تا بخش بیشتری از دندان دیده شود.

کانتورینگ لثه:

با استفاده از یکی از روش های افزایش طول تاج دندان، بافت اضافی لثه برداشته می شود و استخوان بازسازی می شود. کانتورینگ لثه از مراحل پیش نیاز برای قرار دادن ونیر پرسلین نیز به شمار می رود.

روش های غیر جراحی تحلیل لثه:

تحلیل لثه عارضه ای است که در آن ریشه دندان بیرون می زند. به جز عوارض زیبایی، این عارضه نشانه ای از بیماری لثه است. روش های غیر جراحی و کمتر تهاجمی برای پیوند بافت به لثه از رایج ترین درمان های زیبایی لثه برای پوشش دهی به ریشه بیرون زده است.

بستن فاصله بین دندان:

گاهی فاصله بین دندان های پیشین در اثر وجود بافت کلفتی از لثه به نام فرنوم بین دندان ها به وجود آمده است. فرنوم معمولا بالای خط لثه قرار دارد اما در برخی موارد پایین تر می آید و دندان ها را از هم جدا می کند. در این حالت از جراحی فرنکتومی برای برداشتن بافت اضافی لثه و بستن فاصله بین دندان های پیشین استفاده می شود.

درمان لثه متورم یا بزرگ:

درمان لثه متورم یا بزرگ یکی از درمان های زیبایی لثه است. این حالت بیشتر در بیمارانی رخ می دهد که داروهای خاصی دریافت می کنند. برای مثال مصرف داروهای فشار خون بالا دارای عوارضی نظیر تورم لثه در بیماران هستند. در این روش دندانپزشک می تواند لثه را به شکل طبیعی خود بازگرداند تا تمیز کردن آن ساده تر شود.

منبع:

pasadenaperiodontics

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *