دستورالعمل های آمادگی برای جراحی دهان: نکات مهم

فهرست مطالب

اگر به زودی قرار است تحت یکی از اعمال جراحی دهان و فک مانند کشیدن دندان قرار گیرید، احتمالا کمی در مورد روند درمانی نگران هستید. اگر تا به حال تحت جراحی قرار نگرفته اید، بهتر است از دستورالعمل های آمادگی برای جراحی دهان اطلاع داشته باشید.

دستورالعمل های آمادگی برای جراحی دهان: شب قبل

اول از همه، از کسی بخواهید فردا شما را به مطب دندانپزشک ببرد و بیاورد. مهم نیست که احساس کنید می توانید این کار را خودتان انجام دهید. بهتر است کسی همراه شما بیاید. این نکته به ویژه در صورت استفاده از بی حسی وریدی اهمیت بیشتری دارد.

رژیم غذایی پیش از جراحی:

در اغلب موارد، لازم است پیش از جراحی چیزی نخورید. بهتر است این دوره بین 8 تا 12 ساعت باشد. پس نمی توانید بلافاصله قبل از جراحی چیزی بخورید. تنها استثنا در مورد افراد دیابتی اعمال می شود که می توانند صبحانه بخورند. در این صورت، پیش از رفتن به مطب دندانپزشک، حتما دندان های خود را به طور کامل تمیز کنید.

دستورالعمل های آمادگی برای جراحی دهان: روز جراحی

انتخاب کلینیک و دندانپزشکی که به او اطمینان دارید، نگرانی شما را کاهش می دهد. پیش از ترک منزل تمام داروهای تجویز شده را مصرف کنید. قبل از شروع جراحی از بی حس شدن کامل موضع اطمینان حاصل کنید و وضعیت خود را با دندانپزشک در میان بگذارید.

دستورالعمل های آمادگی برای جراحی دهان: دوره بهبودی

24 ساعت اول پس از جراحی به اندازه خود زمان جراحی اهمیت دارد. از دستورالعمل های دندانپزشک خود پیروی کنید و رژیم غذایی نرم و سوپ ها را برای تغذیه انتخاب کنید. بهتر است موادی را برای خوردن انتخاب کنید که حاوی مقدار زیادی ویتامین C و A هستند. از مصرف غذاهای سخت و ترد تا چند هفته پس از جراحی خودداری کنید. حتی اگر احساس می کنید که می توانید هر غذایی را مصرف کنید، بهتر است از دستورالعمل دندانپزشک خود پیروی کنید.

مواد غذایی و نوشیدنی های ممنوعه:

غذاها و نوشیدنی هایی را مصرف کنید که در دمای اتاق هستند. از مصرف غذاهای بسیار داغ و بسیار سرد خودداری کنید. تا زمانی که اثر بی حسی از بین نرفته است، چیزی نخورید؛ در غیر این صورت ممکن است به بافت دهان خود آسیب بزنید. تا 24 ساعت پس از جراحی از نی برای نوشیدن استفاده نکنید.

پس از جراحی به شما نکات مهم دوره بهبودی گفته می شود. سایر دستورالعمل های آمادگی برای جراحی دهان را از دندانپزشک خود دریافت کنید و آنها را به طور کامل رعایت کنید.

منبع:

drmassiah

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *