دندان مصنوعی انعطاف پذیر: راحتی بیشتر

فهرست مطالب

دندان مصنوعی انعطاف پذیر بخشی از حوزه جایگزینی دندان های از دست رفته در دندانپزشکی زیبایی است که با استفاده از مواد خاص برای حفظ عملکرد و زیبایی دهان استفاده می شود.

پیشرفت های انجام گرفته در دندانپزشکی مدرن باعث ابداع دندان مصنوعی انعطاف پذیر شده است که نرم تر و زیباتر از دندان مصنوعی سنتی است. این نوع پروتز برای افرادی مناسب است که استفاده از پروتزهای متحرک را به بریج و ایمپلنت ترجیح می دهند. پایه انعطاف پذیر پروتز با حرکت ثابت و انعطاف پذیری در دهان سازگار است.

دندان مصنوعی انعطاف پذیر به صورت سفارشی در آزمایشگاه و مطابق با مشخصات داده شده ساخته می شود. ابتدا دندانپزشک قالبی از دهان شما تهیه خواهد کرد و آن را به آزمایشگاه ارسال خواهد کرد. از آنجا که این روش حداقل تهاجمی است، دندان های باقی مانده در دهان شما نیازی به تغییر نخواهند داشت. به علاوه به دلیل مواد مورد استفاده در آن این نوع پروتز به خوبی با بافت دهان ترکیب شده و ظاهری کاملا طبیعی به شما می بخشد.

وزن سبک و انعطاف پذیری ذاتی آن، باعث می شود که دوره عادت کردن به پروتز سریع تر طی شود. اکثر بیماران بلافاصله به آن عادت می کنند. اما اگر سوزش و التهاب بافت در بیمار ادامه یابد، باید هر چه سریع تر به دندانپزشک مراجعه کند تا اصلاحات لازم انجام گیرد.

مزایای پروتزهای جزئی انعطاف پذیر:

علاوه بر بهبود ظاهر و زیبایی دهان شما، دندان مصنوعی انعطاف پذیر مزایای دیگری نیز دارد. از این پروتز بیشتر زمانی استفاده می شود که یک یا چند دندان طبیعی هنوز در فک بالا یا پایین باقی مانده است. از آنجا که هیچ اتصال فلزی در آن وجود ندارد، این پروتز تقریبا نامرئی است و به خوبی با بافت دهان شما ترکیب می شود. بنابراین کسی به وجود آن در دهان شما شک نخواهد کرد.

  • جویدن و صحبت کردن را ساده تر می کند.
  • فشار بر روی فک را کاهش می دهد.
  • شکل صورت شما را حفظ می کند.
  • از تغییر موضع دندان ها پیشگیری می کند.
  • ریسک ابتلا به بیماری های پریودنتال را کاهش می دهد.

مواد ساخت دندان مصنوعی انعطاف پذیر:

جدیترین پیشرفت در تکنولوژی پروتزهای دندانی، استفاده از مواد نایلون در ساخت لوازم دندان است. مواد ناخوشایند و ناراحت کننده در پروتزهای سنتی مانند فلز و مواد اکریلیک با نایلون جایگزین شده اند. مزیت نایلون این است که تقریبا غیر قابل شکستن است، بسیار شبیه به رنگ لثه ها است، می تواند بسیار نازک باشد، و نه تنها می تواند پایه پروتز را تشکیل دهد، بلکه می توان اتصالات را نیز از آن ساخت. اما به دلیل ماهیت نازک این اتصالات، اغلب هر 6 تا 12 ماه یکبار باید تعویض شوند.

منبع:

acedentalresource

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *