روش های پیشگیری از تحلیل استخوان فک:

فهرست مطالب

شنیدن خبر ابتلا به تحلیل استخوان فک برای بسیاری از بیماران نامطلوب است، زیرا می تواند مانع از دریافت ایمپلنت در بیماران شود. این امر می تواند درمان های جایگزینی دندان را با مشکل جدی مواجه کند. در نتیجه استفاده از روش های پیشگیری از تحلیل استخوان فک می تواند به بسیاری از بیماران کمک کند که از روش هایی مانند پیوند استخوان رها شوند.

آیا می توان از تحلیل استخوان فک پیشگیری کرد؟

خبر خوب این است که این کار کاملا ممکن است. با یافتن عامل دخیل در ابتلا به تحلیل استخوان می توانید آن را متوقف کرده و از تحلیل بیشتر استخوان جلوگیری کنید. زمانی که تحلیل استخوان تشخیص داده شود، تلاش برای حفظ استخوان باقی مانده و پیشگیری از شدت گرفتن عارضه برای سلامت دندان های باقی مانده از اهمیت زیادی برخوردار است.

روش های پیشگیری از تحلیل استخوان فک:

بهداشت دهان و دندان:

رعایت بهداشت دهان و دندان از آسان ترین روش های پیشگیری از تحلیل استخوان فک است. روزی دو بار مسواک بزنید و دندان های خود را نخ دندان کنید.

رژیم غذایی و مکمل:

شکی نیست که رعایت رژیم غذایی سالم و غنی از کلسیم نقش زیادی در سلامت دندان ها دارد. اطمینان یابید که رژیم غذایی شما غنی از کلسیم و ویتامین D است. مصرف سبزیجات دارای برگ تیره و محصولات لبنی می تواند در این رابطه به شما کمک کند. مصرف ویتامین D به جذب کلسیم در بدن کمک می کند. محصولات غنی از ویتامین D مصرف کنید و روزی 20 دقیقه در آفتاب بمانید.

پیشگیری از پوکی استخوان:

پوسیدگی استخوان با افزایش سن تشدید می شود و تراکم استخوان را کاهش می دهد. این امر یکی از علل تحلیل استخوان فک است. در صورتی که شما بانویی بالاتر از 40 سال هستید، به روزی 1500 میلی گرم کلسیم و 700 واحد ویتامین D نیاز دارید زیرا پوسیدگی استخوان در دوره یائسگی شما را تهدید می کند.

ترک مصرف سیگار:

برخی عادات سلامت لثه ها را تهدید می کنند. مصرف سیگار می تواند بیماری و التهاب لثه را تشدید کند و موجب تحلیل استخوان فک شود. ترک سیگار از روش های پیشگیری از تحلیل استخوان فک است.

کنترل سطح قند خون:

ریسک فاکتورهایی مانند دیابت با سطح قند خون بالا ریسک ابتلا به بیماری های لثه را افزایش می دهد. بنابراین این امر می تواند باعث تحلیل استخوان شدید در بیمار شود. کنترل قند خون نقش زیادی در سلامت دهان و دندان و استخوان فک دارد.

منبع:

intelligentdental

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *