روش های کاهش درد اینویزیلاین:

بسیاری از بیمارانی که از اینویزیلاین استفاده می کنند از این روش رضایت کاملی دارند. این روش تفاوت عظیمی در زندگی نوجوانان و جوانان ایجاد کرد. امروزه این روش جایگزین بریس سنتی در درمان درهم ریختگی خفیف دندان شده است. با استفاده از این روش دیگر خبری از سیم و براکت نیست و بیمار می تواند به راحتی غذا بخورد و دندان هایش را تمیز کند. برخی از بیماران سوالاتی در مورد روش های کاهش درد اینویزیلاین دارند. با استفاده از این روش ها می توانید دوره درمانی راحت تری داشته باشید.

اینویزیلاین چطور کار می کند؟

اینویزیلاین شامل یک تری الاینر شفاف است که با استفاده از تکنولوژی کامپیوتری برای هر کس به صورت سفارشی ساخته می شود. هر دو هفته الاینر بیمار عوض می شود و با موقعیت جدید دندان ها سازگار می شود.

چرا دندان ها در طول درمان درد می گیرد:

بروز درد در ارتودنسی به دلیل تغییر موقعیت دندان ها به موقعیت ایده آل رخ می دهد. این تغییر موقعیت به تدریج رخ می دهد اما می تواند مانع از حرف زدن و غذا خوردن بیمار شود. با این حال، درد در درمان با اینیوزیلاین کمتر حس می شود و بیمار آن را راحت تر تحمل می کند.

درد چقدر زیاد است؟

خوشبختانه شدت درد در این روش زیاد نیست. هر گونه ناراحتی که در طول درمان حس شود، قابل مدیریت است. با استفاده از روش های کاهش درد اینویزیلاین می توانید دوره درمان راحت تری داشته باشید.

روش های کاهش درد اینویزیلاین:

مسکن های بدون نسخه:

اگر دندان هایتان کمی دردناک هستند، با استفاده از مسکن های بدون نسخه می توانید درد را تا حد زیادی کنترل کنید. دارو را طبق دستور مصرف کنید.

استفاده از الاینر جدید قبل از خواب:

ناراحتی و درد بیمار در چند ساعت اول پس از تعویض الاینر بیشتر است. برای کاهش این درد و ناراحتی، بهتر است الاینر جدید را درست قبل از خواب در دهان قرار دهید. در نتیجه با این کار، در ساعت اوج درد خواب هستید.

غذای نرم:

در چند روز اول پس از استفاده از الاینر جدید درد بیشتر است. به عنوان یکی از روش های کاهش درد اینویزیلاین می توانید تا چند روز از غذاهایی استفاده کنید که به جویدن کمتری نیاز دارند. این کار به نظر جزئی می رسد، اما همین گام های کوچک تاثیر زیادی دارند.

یخ:

هنوز هم درد دارید؟ مکیدن یخ می تواند با بی حس کردن دهان کمی از درد شما را کاهش دهد. برای مکیدن یخ الاینر را از دهان خود خارج کنید و هرگز یخ را نجوید.

تبعیت از برنامه درمانی:

از برنامه ای که دندانپزشک به شما داده است تبعیت کنید. الاینر را به اندازه ساعات توصیه شده در دهان قرار دهید. ست جدید را درست در زمان مقرر تعویض کنید. عوض کردن الاینر زودتر یا دیرتر از برنامه درمانی باعث تشدید درد در بیمار می شود.

gardencitysmiles

یک پاسخ