روغن کشی دندان: روشی 3000 ساله

فهرست مطالب

شاید چیزی در این مورد در اینترنت دیده باشید یا از دوستی به تازگی شنیده باشید، اما مطمئن نیستند که این روش دقیقا چیست. روغن کشی دندان روند رو به رشدی است اما اصلا جدید نیست.

این روش درمانی از 3000 سال پیش در طب آیورودا، یک سیستم سنتی هندی، انجام می شود. در این روش فرد تقریبا 1 قاشق غذاخوری روغن، به طور معمول نارگیل، کنجد، یا روغن آفتابگردان، را به مدت 20 دقیقه در دهان خود قرقره می کند و سپس آن را تف می کند.

برخلاف بسیاری از روش های خانگی، این روش اصلا مبتنی بر شبه علم نیست، بلکه کاملا ریشه در اصول علمی دارد. مطالعات اخیر نشان می دهند که روغن کشی دندان از ابتلا به بیماری های لثه، تجمع پلاک و میکروارگانیسم هایی که موجب تنفس بد بو می شوند جلوگیری می کند. اما این کار چگونه انجام می گیرد؟ اکثر میکروارگانیسم ها در دهان تک سلولی هستند. سلول ها با یک غشاء چربی پوشیده شده اند که پوسته سلول نامیده می شود. زمانی که سلول ها در معرض روغن قرار می گیرند، به آن می چسبند و از دندان جدا می شوند.

نکات روغن کشی دندان:

از روغن نارگیل استفاده کنید. در حالی که روغن کنجد یا روغن آفتابگردان هم توانایی مبارزه با باکتری های دهان را دارند، روغن نارگیل دارای مزیت افزوده اسید لوریک است که به خوبی در مبارزه با عوامل ضد میکروبی شناخته شده است. همچنین، در مطالعات اخیر نشان داده شده است که روغن نارگیل به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند.

با 5 دقیقه در روز شروع کنید. بیست دقیقه قرقره زمان زیادی است. هر چند هر چقدر مدت بیشتری قرقره کنید، باکتری های بیشتری را از بین می برید، اما 5 تا 10 دقیقه هم خوب است. اگر پس از چند دقیقه قرقره کردن فکتان درد گرفت، سرعت خود را کم کنید. قرقره آرام، مکش و هل دادن روغن به شکل آرام در بین دندان ها تمام آن چیزی است که لازم دارید.

روغن را نبلعید. اگر نمی توانید از خوردن روغن اجتناب کنید، احتمالا مقدار زیادی از آن را در دهان خود نگه داشته اید. روغن را تف کنید و دوباره با مقداری کمتری از آن امتحان کنید. همچنین روغن را در ظرفشویی تف نکنید. روغن می تواند باعث گرفتگی لوله ها شود. پس از اتمام کار آن را مستقیما در سطل زباله تف کنید.

مسواک زدن و نخ دندان را فراموش نکنید. روغن کشی دندان هرگز نباید جایگزین معاینات روتین دندانپزشکی و مراقبت های دهان و دندان شود. روغن کشی روند پوسیدگی را معکوس نمی کند، اما درمان مکمل خوبی در بهداشت دهان و دندان است.

نکته کارشناسی:

روغن نارگیل و آفتابگردان تنها روغن هایی نیستند که در بهداشت دهان و دندان به کار می روند. برای لثه های تحریک شده، متورم و قرمز مقداری ویتامین E روی آن بزنید تا درمان شود. این کرم سرشار از آنتی اکسیدان است، به راحتی جذب می شود، و به بازسازی بافت لثه کمک می کند.

منبع:

webmd

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *