زمان شروع استفاده از فلوراید برای کودکان:

فهرست مطالب

فلوراید، ماده ای معدنی که در سنگ ها و آب یافت می شود، از دندان های ما در برابر پوسیدگی حفاظت می کند. افزودن فلوراید به آب سلامت دندان و لثه ها را بهبود می بخشد. کودکانی که با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک می زنند، کمتر از دیگران به پوسیدگی دندان مبتلا می شوند. در واقع بهتر است فلوراید هر چه سریع تر در برنامه بهداشت دهان و دندان کودک قرار گیرد. اما بهترین زمان شروع استفاده از فلوراید برای کودکان چه زمانی است؟

مزایای فلوراید:

تحقیقات بی شماری نشان دهنده مزایای افزودن فلوراید در آب هستند. مطالعات نشان می دهد که کودکانی که در جامعه ای زندگی می کنند که در آب آن از فلوراید استفاده نمی شود، بیشتر در معرض پوسیدگی دندان قرار دارند. برای اطلاع از وجود فلوراید در آب آشامیدنی خود، با شرکت آب منطقه خود تماس بگیرید.

زمان شروع استفاده از فلوراید برای کودکان:

گفته می شود که فلوراید برای کودکان زیر دو سال خطرناک است. انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند که والدین به محض تثبیت بهداشت دهان و دندان در کودک، از مقدار کمی خمیردندان حاوی فلوراید برای کودک خود استفاده کنند. استفاده از فلوراید در این مرحله می تواند با پوسیدگی دندان مبارزه کند. بهترین زمان شروع استفاده از فلوراید برای کودکان حدود سن سه سالگی است. در این زمان کودک می تواند خمیردندان را در دهان نگه دارد و آن را نبلعد. در عین حال، در حدود همین سن، کودک توانایی تف کردن را پیدا می کند. بهتر است پیش از استفاده از خمیردندان، مدتی کودک را با قرقره کردن آب در دهان آماده این مرحله کنید.

با این حال، والدین باید تا زمان اطمینان از توانایی کودک در صحیح مسواک زدن، بر عملکرد او نظارت داشته باشند و حتی نواقص کار کودک در تمیز کردن دندان ها را خود تکمیل کنند. والدین باید دائما به کودک هشدار دهند که خمیردندان را نبلعد. بلع مقدار زیادی از فلوراید می تواند موجب سیاه شدن دندان های دائمی یا فلوئوروزیس شود.

فلوراید برای کودکان بزرگ تر نیز مفید است. محققان تاثیر افزودن فلوراید به آب را در کودکان بین 4 تا 9 سال در یک دوره 3 ساله ارزیابی کرده اند. نتایج نشان می دهد که ریسک ابتلا به پوسیدگی دندان در این دسته تا 54 درصد کاهش یافت.

فلوراید مزایای زیادی دارد. این ماده می تواند مواد معدنی از دست رفته در دندان را جبران کند، مانع تجمع پلاک شود، و پوسیدگی دندان را کاهش دهد.

منبع:

mainstreetdentalclinics

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *