سفید کردن دندان کودک

سفید کردن دندان کودک: استفاده از نوار چسب سفیدکننده

فهرست مطالب

نوارچسب های سفیدکننده دندان گزینه ای ارزان و آسان برای افرادی است که دندان های زردی دارند و از ظاهر آنها ناراضی هستند. این نوارها به تازگی بسیار محبوب شده اند و با روش استفاده بسیار آسان افراد زیادی را به خود جذب کرده اند. این نوارها که در بسته های دوتایی برای ردیف های بالا و پایین عرضه می شوند برای بزرگسالان ایمن شناخته شده اند. عوارض جانبی آنها برای بزرگالان بسیار ناچیز است و اغلب ظرف چند روز برطرف می شوند. اما استفاده از این نوارها برای کودکان هنوز هم محل مناقشه است. در این مطلب شما را با جنبه های مختلف سفید کردن دندان کودک با استفاده از نوارچسب های سفید کننده آشنا می کنیم.

لبخندی سفیدتر:

سفید کردن دندان در خانه با استفاده از نوار چسب حاوی عامل اکسید کننده مانند پراکسید هیدروژن انجام می شود. این نوارها به مدت 14 روز دوبار در روز استفاده می شوند. در یک سیستم دیگر از یک برس کوچک برای مالیدن ژل بر پایه پراکسید بر روی دندان ها استفاده می شود.

آزمایش این محصول در کودکان:

در سال 2004 آزمایشاتی در رابطه با نوارهای سفید کننده بر روی 132 کودک و نوجوان انجام گرفت. اثربخشی این نوارها اثبات شد و تنها مقداری حساسیت مشاهده گردید. تحقیقات بیشتر نشان دادند که بین نیمی تا یک سوم افراد دچار حساسیت می شوند. این حساسیت در هر دو گروه افراد رخ داده است اما میزان آن در کودکان بیشتر بوده است. با وجودی که این روش در بزرگسالان با عوارض کمتری همراه است، اما استفاده بیش از حد از آن نیز خود با نگرانی هایی همراه است. به گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا برای تعیین محدوده سنی مناسب برای استفاده از این محصول به تحقیقات بیشتری نیاز است. با این حال، تا بدین جا ثابت شده است که استفاده از این محصول برای سفید کردن دندان کودک با عوارض بیشتری نسبت به بزرگسالان همراه است.

تصمیم گیری در مورد روش سفید کردن دندان کودک:

بسیاری از دندانپزشکان استفاده از نوار چسب های سفید کننده دندان را برای بیماران جوان تر از 16 سال یا زنان باردار و شیرده توصیه نمی کنند. روی جلد برخی از این محصولات هشدار داده شده است که این محصول برای کودکان جوان تر از 12 سال مناسب نیست. در عین حال، کودکان بسیار جوان ممکن است قادر به حفظ عامل سفیدکننده در دهان خود نباشند و با بلع آن دچار مسمومیت شوند. پیش از استفاده از هر روشی برای سفید کردن دندان کودک بهتر است با دندانپزشک وی صحبت کنید.

منبع

livestrong

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *