شکلات برای دندان خوب است: باور کنید!

فهرست مطالب

شنیدن جمله “شکلات برای دندان خوب است” از یک دندانپزشک می تواند بیشتر یک خواب و خیال باشد. همیشه شنیده ایم شکلات برای دندان بد است. اما ما نظر دیگری در مورد شکلات و سلامت دندان های شما داریم:

مزیت پنهان شکلات برای دندان ها:

سال هاست که از دندانپزشکان شنیده ایم که باید از خوراکی های شیرین اجتناب کنیم یا از آنها به مقدار کم استفاده شود تا سلامت دندان های ما تحت تاثیر قرار نگیرد. با وجودی که این حقیقت هنوز هم درست است، اما تحقیقات جدید نشان می دهند که شکلات تلخ به طور خاص این قانون را منسوخ کرده است.

شکلات برای دندان خوب است: اما شکلات تلخ!

زمانی که چیزی با قند بالا مصرف می کنید، به خصوص شکلات های شیری، قند آن روی دندان می چسبد. باکتری های دهان عاشق قند هستند و شروع به تغذیه از آن می کنند. در اینجاست که دردسر شروع می شود. باکتری ها اسید تولید می کنند. در صورتی که این اسید خنثی نشود یا از دهان خارج نشود، باعث فرسایش مینای دندان شده و دندان ها در معرض پوسیدگی و ابتلا به حفره دندان قرار می گیرند. با این حال، مواد تشکیل دهنده شکلات تلخ اجازه این امر را نمی دهند و با پوسیدگی دندان مبارزه می کنند.

شکلات برای دندان خوب است: چگونه؟

زمانی که یک تکه شکلات تلخ می خورید، باز هم مقدار قند وارد دهان شما شده است. با این حال، ترکیبات موجود در پوسته کاکائو، که عنصر اصلی شکلات تلخ است، به مقابله با اثرات مضر شکر کمک می کنند. این ترکیبات با باکتری هایی مبارزه می کنند که از قند تغذیه می کنند و در دهان اسید تولید می کنند. در واقع برخی تحقیقات نشان می دهند که ترکیبات موجود در شکلات تلخ بهتر از فلوراید می توانند با پوسیدگی دندان مقابله کنند. با این حال، برای اثبات این ادعا هنوز به شواهد بیشتری نیاز است.

فراموش نکنید، شکلات تلخ، شکلات خوبی است.

با وجودی که دوست داشتیم به شما بگوییم که تمام انواع شکلات برای دندان خوب است اما متاسفانه این طور نیست. تمام تحقیقاتی که بر مزایای شکلات برای دندان تاکید داشته اند، منظورشان تنها شکلات تلخ بوده است. بنابراین بهتر است برای حفاظت بیشتر از شکلات های تلخ و ارگانیک استفاده کنید.

رعایت یک رژیم غذایی متنوع از میوه ها، سبزیجات، دانه ها و لبنیات نه تنها برای سلامت دندان ها بلکه سلامت کل بدن ضروری است.

برای حفظ سلامت دندان های خود، مراجعه برای معاینات روتین را فراموش نکنید.

منبع:

averyandmeadows

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *