عصب کشی چگونه انجام می شود؟

زمانی که به بیمار گفته می شود که به عصب کشی نیاز دارد، معمولا به درد فکر می کند. با این حال درد بعد از این روش درمانی به دلیل وجود عفونت در دندان است نه خود درمان. در واقع برای از بین بردن درد عصب کشی انجام می شود وگرنه خود پروسه درمان بدون درد است. استفاده از بیحسی موضعی دندان و ناحیه اطراف آن را کاملا بی حس می کند. بنابراین در حین انجام کار چیز زیادی حس نخواهید کرد.

عصب کشی چگونه انجام می شود:

انجام این روش برای نجات دندان است نه کشیدن دندان. دندان و ریشه های آن حذف نمی شوند بلکه تنها کانال های دندان تمیز می شوند. مقداری از بافت اعصاب و پالپ دندان نیز برداشته می شود تا از تخلیه تمامی باکتری ها اطمینان حاصل شود.

اعصاب دندان برداشته شده اند، بنابراین دیگر دردی احساس نخواهم کرد:

بسیاری از افراد بر این باورند که پس از درمان، دیگر دندان درد نخواهد داشت. با این حال دندان صرفا به غذاهای گرم و سرد حساس نخواهد بود. اما تا چند روز پس از درمان ناحیه اطراف دندان درد خواهد داشت. برای کنترل درد می توانید از داروی های مسکن استفاده کنید.

علت استفاده از این روش:

برخی از خود می پرسند چرا زمانی که دندان در نهایت باید کشیده شود آنها باید رنج عصب کشی را متحمل شوند. اما این تصور درست نیست. در واقع در بسیاری از موارد این روش موفق است و باعث می شوند دندان سال ها در دهان دوام بیاورد.

عدم وجود درد، عدم نیاز به عصب کشی؟

بسیاری از دندان هایی که نیاز به عصب کشی دارند دچار درد نمی شوند. اما این بدین معنی نیست که دندان شما سالم است. تنها دندانپزشک می تواند وجود عفونت در دندان را تشخیص دهد. در صورت وجود عفونت دندان باید حتی در صورت فقدان درد درمان انجام شود. اگر در محیط دهان خود متوجه وجود جوش شدید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید. وجود این جوش یا فیستول به معنی وجود تونلی برای تخلیه عفونت است. در حال حاضر دندان شما درد ندارد زیرا فیستول از تجمع فشار زیر دندان جلوگیری می کند. اما این عفونت باید درمان شود و احتمالا دندان شما به انجام این روش نیاز دارد. بدون درمان کانال بافت اطراف نیز آلوده خواهد شد.

مراجعه پس از درمان:

درمان عصب کشی در دو جلسه انجام می شود. پس از جلسه اول باید در زمان تعیین شده برای پر کردن دندان یا قراردادن روکش روی دندان به دندانپزشک مراجعه کنید. استفاده از پرکننده یا روکش برای پیشگیری از ورود باکتری ها به داخل دندان و بروز مجدد عفونت است.

منبع

colgate