عوامل شکست ایمپلنت دندان: نادر اما ممکن

فهرست مطالب

اگرچه نادر است، اما موفقیت اتصال ایمپلنت به استخوان فک به عوامل سلامتی زیادی بستگی دارد. ایمپلنت رایج ترین و بهترین راه برای ترمیم لبخند فردی است که یک یا چند دندان خود را از دست داده است. اما این روش گاهی با شکست روبه رو می شود. در این مطلب عوامل شکست ایمپلنت دندان را بررسی می کنیم. با پیشگیری و مراقبت می توانید موفقیت درمان را در مورد خود تضمین کنید.

درصد موفقیت:

از زمان معرفی ایمپلنت های دندانی در سی سال پیش تا به حال، این روش با تغییرات زیادی مواجه شده است. به دلیل دوام بالا، این روش به نرخ موفقیت بسیار بالایی، بیش از 95%، دست یافته است. اما هنوز هم عوامل شکست ایمپلنت دندان باعث پس زدن این روش توسط بدن در چند ماه اول می شوند.

عوامل شکست ایمپلنت دندان: موارد مهم

سالها تحقیق نشان داده است که بسیاری از این شکست های نادر در درمان ایمپلنت، به پری ایمپلنتیتیس (نوعی بیماری لثه)، استرس بیش از حد بر ایمپلنت، یا برخی از عوامل سلامتی و سبک زندگی مربوط است. اگرچه از بین بردن تمام عوامل شکست ایمپلنت دندان امکان پذیر نیست، اما رسیدگی به این عوامل شانس موفقیت ایمپلنت شما را بهبود می دهد.

بهداشت عمومی شما:

آنچه در بقیه بدن شما اتفاق می افتد می تواند بر بهداشت دهان و دندان تاثیر بگذارد. عوامل زیر می توانند خطر شکست ایمپلنت را افزایش دهد

  • بعضی از داروها
  • درمان های پیشگیرانه سرطان
  • شرایطی نظیر پوکی استخوان
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • دیابت
  • یا مصرف دخانیات.

در حالی که برخی از این شرایط را می توان اصلاح نمود (مانند ترک سیگار)، ممکن است دندان پزشک با توجه به وضعیت سلامت خاص شما گزینه های جایگزین دیگری را برای دندان از دست رفته شما در نظر بگیرد.

سلامت استخوان و دیگر مسائل دهان:

ایمپلنت به مقدار مشخصی استخوان برای تنظیم مناسب و ثبات در فک نیاز دارد. اگر در اثر تحلیل فک یا سایر بیماری های دندانی در معرض کمبود استخوان قرار گرفته باشید، برای پیشگیری از عوامل شکست ایمپلنت دندان ممکن است دندان پزشک پیوند استخوان یا استفاده از روشی به غیر از ایمپلنت را برای شما در نظر گیرد.

دندان قروچه نیز از عوامل خطرساز برای موفقیت ایمپلنت است. اگر به این مشکل دچار هستید، باید پیش از شروع درمان برای رفع آن چاره ای اندیشید. در غیر این صورت فشار وارد آمده بر ایمپلنت احتمال پس زدن آن توسط بدن را افزایش می دهد.

مراقبت و نگهداری:

نحوه مراقبت شما پس از دریافت ایمپلنت در میزان موفقیت درمان اهمیت زیادی دارد. در حالیکه ایمپلنت ها خود از خطر پوسیدگی به دور هستند، لثه های حمایت شده، استخوان ها و دندان های مجاور می توانند تحت تاثیر بیماری های لثه قرار گیرند.

برای پیشگیری از مشکل در مجاورت دندان ایمپلنت شده، باید از برنامه منظم روزانه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن پیروی کنید. در غیر این صورت، در طول زمان با شروع بیماری های پریودنتال (در این مورد دقیقتر پری ایمپلنتیتیس خوانده می شود) خطر شکست ایمپلنت شما افزایش می یابد. پری ایمپلنتیتیس به معنی عفونت و التهاب بافت های زنده است که ایمپلنت را احاطه کرده اند.

منبع

deardoctor

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *