عوامل مهم در انتخاب دهان شویه

فهرست مطالب

انتخاب دهانشویه که همه مزایای ممکن را داشته باشد، می تواند دشوار باشد. دو نوع دهانشویه وجود دارد: آرایشی و درمانی. دهانشویه های آرایشی تنها تنفس بدبو را از بین می برند، دندان هایتان را سفیدتر می کنند و عطر خوبی به دهان شما می دهند. اما دهاشویه های درمانی با ابتلا به حفره و جینجیویت مبارزه می کنند. در ادامه عوامل مهم در انتخاب دهان شویه را بررسی می کنیم.

بهترین نوع دهانشویه نوع درمانی آن است چرا که نه تنها با تنفس بد بو مبارزه می کند، بلکه در حفظ سلامت دهان و دندان نیز نقش مهمی بازی می کند.

عوامل مهم در انتخاب دهان شویه:

فلوراید:

اغلب افراد پس از مسواک زدن دهان خود را با آب می شوند. اما این کار فلوراید خمیر دندان را که برای تقویت مینای دندان ضروری است از دهان خارج می کند. به جای استفاده از آب، از دهان شویه استفاده کنید. دهان شویه نه تنها دهان شما را از خمیر دندان تمیز می کند، بلکه فلوراید از دست رفته را نیز جایگزین می کند.

مواد آنتی باکتریال:

مواد آنتی باکتریال از مهم ترین عوامل مهم در انتخاب دهان شویه هستند. این نوع دهانشویه با باکتری ها مبارزه می کند، و از تشکیل پلاک و بیماری لثه جلوگیری می کند. پلاک مکانی برای رشد و تکثیر باکتری ها فراهم می کند و جینجیویت نیز ناشی از عفونت باکتریایی است. وجود این ماده در دهانشویه ها باعث کاهش تعداد باکتری ها در دهان می شود و به توقف فعالیت باکتری در دهان کمک می کند.

بدون الکل:

بسیاری از دهان شویه ها حاوی الکل هستند. متاسفانه، الکل در دهانشویه می تواند منجر به مشکلات متعددی شود. از جمله این مشکلات می توان به خشکی دهان و تحریک بافت داخلی اشاره کرد. در صورتی که کودک این نوع دهانشویه را ببلعد بسیار خطرناک است. اگر دچار خشکی دهان هستید و از زخم های دهان رنج می برید، دهانشویه بدون الکل بهترین گزینه است. به طور کلی، به جز در مواردی که پزشک تجویز کند، همواره سعی کنید الکل جز مواد تشکیل دهنده دهان شویه مورد نظر شما نباشد.

تایید وزارت بهداشت:

وزارت بهداشت و سازمان استاندارد باید دهان شویه ها را تایید کنند. هنگام خرید دهان شویه از وجود تاییده این دو سازمان بر روی محصول مطمئن شوید. محصولی که چنین برچسبی دارد به تعهدات خود در تولید محصول عمل کرده و صرفا از مواد مورد تایید سازمان در محصول خود استفاده کرده است.

خاص بخرید:

دهانشویه را مطابق با نیازهای خود خریداری کنید. برخی از دهانشویه ها با دارا بودن پراکسید هیدروژن به سفید شدن دندان ها کمک می کنند و عناصری در خود دارند که مانع از تشکیل لکه روی دندان می شود. برخی از دهان شویه ها مخصوص دهان های خشک هستند و داخل دهان را مرطوب می کنند. برخی بر مبارزه با پوسیدگی تمرکز می کنند در حالی که برخی دیگر فقط برای کشتن باکتری ها به کار می روند. برخی دیگر هم مراقبت کاملی از دهان و دندان شما می کنند. نیازها و مشکلات دهان و دندان شما از عوامل مهم در انتخاب دهان شویه هستند. در عین حال برای انتخاب بهترین گزینه بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید.

منبع:

greenspointdental

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *