مراقبت از دندان مصنوعی جزئی:

فهرست مطالب

مراقبت از دندان مصنوعی جزئی نقش زیادی در طول عمر آن و سفید ماندن آن دارد. با رعایت اصول صحیح تمیز کردن و مراقبت از آن می توانید از وارد شدن هزینه بیشتر برای ترمیم و تعویض آن پیشگیری کنید.

اصول مراقبت از دندان مصنوعی جزئی:

هر روز پروتز خود را مسواک بزنید. غرق کردن پروتز در محلول مخصوص تمام بقایای مواد غذایی را از بین نمی برد. یک مسواک مخصوص می تواند تمام سطوح و اتصالات دندان مصنوعی را تمیز کند.

برای مسواک زدن دندان مصنوعی، آن را از دهان بیرون بیاورید تا به تمام سطوح آن دسترسی پیدا کنید.

پروتز را روی سینک پر از آب یا حوله تمیز کنید تا در صورتی که از دست شما افتاد، احتمال آسیب دیدن آن کاهش یابد. از خم کردن و فشار دادن پروتز خودداری کنید.

برای مراقبت از دندان مصنوعی جزئی از خمیر دندان های معمولی استفاده نکنید. خمیردندان های ساخته شده برای دندان های طبیعی، برای پروتز شما بیش از حد ساینده هستند و باعث آسیب به آن می شوند. یک صابون معمولی برای تمیز کردن آن کافی است.

از استفاده از حلال های خانگی یا پاک کننده های قوی که می توانند به قسمت های اکریلیک و فلزی پروتز آسیب بزنند خودداری کنید.

دندان مصنوعی را در محلول حاوی بلیچ قرار ندهید. این محلول می تواند بخش های فلزی را به طور کامل تخریب کند.

برای مراقبت از دندان مصنوعی جزئی آن را در آب قرار دهید تا خشک نشود. هر شب پس از مسواک زدن پروتز، آن را باید در ظرفی از آب قرار دهید تا ظاهر آن تغییر نکند.

برای پاک کردن لکه های سخت از روی پروتز، می توانید به صورت دوره ای از سرکه سفید استفاده کنید. پروتز را یک شب در این محلول قرار دهید و صبح به صورت معمول مسواک بزنید.

شب ها دندان مصنوعی را از دهان خود خارج کنید تا بافت زیر آن که در طول روز تحت فشار بوده است، استراحت کند. این کار موجب تمیز شدن طبیعی داخل لپ، لب ها، زبان توسط بزاق می شود.

همواره پروتز را با استفاده از دست در محل خود قرار دهید و از گاز زدن آن خودداری کنید.

هر زمان که حس می کنید پروتز دچار تغییر حالت شده است یا در دهان احساس لق بودن دارید، هر چه سریع تر به دندانپزشک مراجعه کنید. ممکن است لازم باشد پروتز برای شما ریلاین یا تعویض شود. عدم تناسب پروتز با دهان می تواند موجب بروز زخم و درد در دهان شود.

منبع:

stoneridgedentalcare

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *