مزایای بیهوشی سدیشن در دندانپزشکی

فهرست مطالب

بیهوشی سدیشن یکی از روش های بیهوشی در دندانپزشکی است که برای آرام کردن بیمار در طول درمان استفاده می شود. برخلاف بیهوشی با نیتروس اکسید و بیهوشی تزریقی، در این روش بیمار از یک قرص پیش از شروع درمان استفاده می کند. این دارو باعث کاهش فعالیت های مغز می شوند که کنترل ترس و اضطراب را بر عهده دارند. مزایای بیهوشی سدیشن باعث انجام دقیق تر درمان و آرامش بیمار می شود.

مزایای بیهوشی سدیشن:

آسان:

دندانپزشک پیش از شروع درمان برای شما دارویی را تجویز خواهد کرد. بیهوشی سدیشن آسان ترین روش در بین چند روش بیهوشی موجود است و تنها کاری که باید انجام دهید خوردن یک قرص پیش از شروع درمان است. معمولا یک ساعت پیش از رسیدن به مطب دندانپزشک، دارو باید مصرف شود.

بدون نیاز به آمپول:

بسیاری از بیمارانی که از دندانپزشک می ترسند از آمپول هم هراس دارند. در نتیجه این بیماران قادر به استفاده از روش بیحسی موضعی یا بیهوشی تزریقی نیستند. سدیشن باعث می شود که بیمار بدون ترس از آمپول تحت درمان قرار گیرد.

فراموشی:

دوز بالای بنزودیازپین ها باعث می شود که بیماران پس از اتمام درمان چیز زیادی از آن به یاد نیاورند. این مزیت برای بیماران مبتلا به ترس دندانپزشکی بسیار عالی است، زیرا چیزی از وقایع طول درمان به یاد نمی آورند. بنابراین احتمال تمایل آنها برای برگشت و از سرگیری درمان در دوره های بعدی بیشتر خواهد بود.

ایمنی:

تمام داروهای مورد استفاده در سدیشن دارای تاییدیه FDA هستند. بنابراین ابتلا به عوارض خطرناک دارویی در بیمار بسیار نادر است.

قادر به پاسخگویی:

در این روش هر چند به دلیل استفاده از داروی بیهوشی کمی احساس گیجی و بیحالی می کنید، اما همچنان بیدار هستید و می توانید واکنش نشان دهید. از آنجا که در طول درمان بیدار هستید، می توانید گوش دهید و به سوالات دندانپزشک در صورت نیاز پاسخ دهید.

ترس از دندانپزشک امر رایجی است. بسیاری از بیماران به دلیل ترس از محیط دندانپزشکی، ابزارها، حالت تهوع در طول درمان و مسایل دیگر از مراجعه برای درمان خودداری می کنند. این امر می تواند سلامت بیمار را به خطر بیاندازد. استفاده از روش هایی مانند سدیشن می تواند ضمن حفظ آرامش بیمار انجام درمان بدون دردسر را فراهم سازد.

در صورتی که به درمان نیاز دارید و دچار ترس از دندانپزشک یا مسائل خاص هستید، در مورد امکان استفاده از بیهوشی سدیشن با کلینیک مورد نظر خود مشورت کنید.

منبع:

gdpsmiles

مطالب مشابه

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *