مشکلات دندان در اثر آلرژی: خشکی دهان و دندان درد

فصل آلرژی با مشکلات سینوسی، عطسه، خارش، آبریزش بینی و چشم و سایر علائمی شروع می شود که باعث ناراحتی شما می شوند. اما آیا می دانستید که برخی مشکلات دندان در اثر آلرژی به وجود می آیند؟

مشکلات دندان در اثر آلرژی:

خشکی دهان:

اگر از آلرژی رنج می برید، ممکن است دچار خشکی دهان شوید، زیرا مجبور هستید به جای بینی از راه دهان نفس بکشید. مهم تر از آن، آنتی هیستامین هایی که برای مبارزه با برخی علائم بیماری مصرف می کنید به تشدید خشکی دهان کمک می کنند.

مطمئنا، خشکی دهان ناراحت کننده و آزار دهنده است، و احتمالا بیشترین ناراحتی شما به همان معطوف شده است. اما حقیقت این است که خشکی دهان باعث ابتلا به نفس بد بو، بیماری لثه و، بله، حفره می شود. به هر حال بدون بزاق کافی در دهان برای شستن باکتری ها امکان رشد و تکثیر باکتری ها بیشتر می شود.

تکثیر و رشد باکتری می تواند به بیماری لثه و نفس بد بو منجر شود.

دندان درد: شاید در اثر پوسیدگی نیست

در صورتی که بدن شما به گرد و غبار و گرده های آلرژیک حساس باشد، احتمال دارد که مخاط زیادی در سینوس های شما ایجاد شود و در نتیجه موجب درد در صورت می شود. سینوس های ماگزیلاری (بزرگترین سینوس های فرد) در بالای دهان قرار دارند، بنابراین وقتی سینوس فشار بیشتری وارد می کند دندان های مولار به درد می افتند.

در نتیجه، ممکن است دندان به به غذاهای سرد و گرم یا نوشیدنی ها حساس شود یا ممکن است درد در موقعیت های مختلف مانند ایستادن و یا دراز کشیدن ایجاد شود. اگر آنتی هیستامین ها دندان درد شما را تسکین دادند، احتمالا درد دندان به علت پوسیدگی ایجاد نشده است و آلرژی مسئول دندان درد بوده است.

مال اکلوژن: یک مشکل بالقوه در کودکان

یکی از دیگر مشکلات دندان در اثر آلرژی ابتلا به مال اکلوژن در کودکان است. کودکان مبتلا به احتقان مزمن بینی ممکن است بیشتر در معرض مال اکلوژن یا نامرتبی دندان ها قرار بگیرند.

از آنجایی که آنها مجبور به تنفس از راه دهان هستند، ممکن است کام بیمار تغییر شکل دهد و موجب نامرتبی دندان ها شود. در این صورت بیمار به ارتودنسی نیاز خواهد داشت.

مقابله با مشکلات دندان در اثر آلرژی:

از روش های زیر برای رهایی از عوارض آلرژی بر دهان و دندان خود استفاده کنید:

دهان خود را با آب نمک بشویید تا به حذف خلط از سینوس ها کمک کنید. با این کار میزان باکتری های دهان و گلو را نیز کاهش می دهید.

نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز به شما در رهایی از خشکی دهان کمک می کند. زمانی که بدن هیدراته باشد، بهتر می توانید با خلط مبارزه کنید و آن را به صورت طبیعی از بین ببرید.

برای رفع علائم آلرژی با پزشک خود مشورت کنید. با دریافت داروهای مناسب می توانید بیماری را تا حد زیادی شکست دهید.

در صورتی که دچار مشکلات دندان در اثر آلرژی هستید، برای اطمینان از این امر با دندانپزشک خود قراری تعیین کنید. دندانپزشک می تواند سلامت دندان های شما و ارتباط درد با آلرژی را تایید کند. در غیر این صورت برای رفع مشکل باید درمان های تخصصی دندانپزشکی دریافت کنید.

spiritdental